hallo dames, Ik heb weer een vraagje want ik vind het soms allemaal verwarrend. Ik moest gisteren voor het eers naar de gyn voor controle omdat mijn baby in stuit ligt en ik heb gekozen voor een keizersnede. Nu vroeg ik aan hem is mijn baby ingedaald (ivm breken vruchtwater) zijn antwoord was " hij ligt vast" dus ik vroeg nogmaals maar betekent dat de baby dan ingedaald is of nog moet indalen? Zijn antwoord was dat het kon zijn dat de stuit een beetje in de bekken zat maar zei ook dat het bij een stuit soms moeilijk te voelen is en bleef herhalen dat de baby vast zit. Maar wat betekent dat nou , als de baby vast zit? Hij kon het mij niet echt duidelijk maken wat dat inhoudt. Hij mompelde wel dat het nog redelijk op borsthoogte dus denk ik maar dat het nog niet echt ingedaald is. Maar dat vastzitten snap ik niet helemaal. Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen want van zo'n gyn word ik helaas ook niet veel wijzer. Alvast dank marina
Ik denk toch dat hij bedoelt dat de baby is ingedaald. Bij een kindje dat in stuit ligt is dat inderdaad soms heel moeilijk te voelen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat wanneer de baby niet goed genoeg ingedaald was, hij dit ook gezegd zou hebben met het oog op het eventueel eerst breken van de vliezen. Vraag het anders voor de zekerheid toch nog een keer na. Lonneke