stoppen met werken hoge bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by mirell, Sep 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vanmorgen bij verloskundige geweest
    en bloeddruk was weer te hoog dus mag niet meer werken.
    6 oktober zou eigenlijk mijn laatste werkdag zijn maar die is dus vandaag al ingegaan.
    zijn er nog meer vrouwen,meiden die door hoge bloeddruk al eerder moesten stoppen met werken?

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Ik ben ook eerder moeten stoppen met werken vanwege mijn bloeddruk. Bij mij kwam het er op neer dat het maar 1 werkdag eerder was, omdat ik ook nog een aantal vrije dagen had opgenomen.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Geen ervaring maar maar wat vervelend voor je. Wel goed luisteren naar de VK hoor. Werk is even echt minder belangrijk. Luister goed naar je lijf en lees lekker boekjes, kijk tv etc! Straks heb je een mooi kleintje in je armen!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hoi Hoi

Ik had wel wat meer klachten bij mijn kleinste kereltje..
    Onder andere bekken klachten waardoor ik al niet meer volledig kon werken.
    Ik was er toen al wel even uit..maar had toen nog geen gesprek gehad met de arbo.
    Maar toen ik in januari (2 maanden voor de bevalling) ook nog eens een hoge bloeddruk kreeg mocht ik ook niet meer werken van de verloskundige.
    Gelukkig kreeg ik al snel een gesprek met de arbo en die zei mij ook heel direct dat ik niet meer mocht werken.
    was blij dat de arbo achter mij stond omdat mijn collega's mij niet serieus namen... ''zwangerschap is geen ziekte'' zeiden ze
    :confused:
    Ik heb zelfs een paar dagen verplichte bed rust gehad ivm mijn hoge bloeddruk.. dus pas goed op jezelf en luister naar de verloskundige!

5. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou of ze t nu wel of niet begrijpen op mijn werk
    ik heb ze gemeld wat mijn verloskundige mij verteld heeft als ie omhoog gaat moet je plat in t ziekenhuis.
    nu is ie nog 90/95 onderdruk dus daar is gelukkig nog geen sprake van.
    ik werkte zelf ook nog maar halve dagen ivbm bekkenpijn.
    ik rust nu gewoon stuk meer smorgens niet om half 7 mijn bedje uit en smiddags lekker een paar uur slapen of rusten.
    hadden jullie erg te hoog de bloeddruk en zat er wel/geen eiwitten in jullie urine?
    en hoe is het uiteidelijk afgelopen?
    mirell

6. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Bij mij was de onderdruk ook telkens 85 of 90 (terwijl die normaal stukken lager was). Ik heb toen ook verplichte rust moeten houden. Mocht ook niets meer in huis doen van de vk. Soms zat er een spoortje eiwit in mijn urine, maar niets ernstigs. Toen ik bij 38 weken een onderdruk van 95 had en al 2 cm ontsluiting hebben ze besloten om mij de volgende dag in te leiden.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hoi Hoi

Mijn bloeddruk begon op een gegeven moment 120/90 te worden en werd later 140/95...de bovendruk was dan meer een moment opname..Zenuwen/door het lopen/enz...
    Urine en alles was inorde dus toen moest ik na een paar dagen terug komen.
    Toen bleek het nog te hoog te zijn en ze rade mij aan om plat te gaan liggen.
    Maarja ik heb mijn zoontje van toen 2,5 er ook nog rond lopen...Dus mijn moeder moest vaak oppassen..omdat mijn man gewoon moest werken.
    Ik werd doorverwezen naar de gyneacoloog.. en daar moest ik rest van de zwangerschap onder conrtole komen.
    Tijdens die controles bleek mijn bloeddruk weer normaal te worden.
    Ik ben met 37 weken en 1 dag bevallen.
    We zouden in die week beslissen of ik daar moest blijven of dat ik weer terug kon naar de verloskundige praktijk.
    Maar omdat mijn vliezen toen braken met 37 weken en 1 dag heb ik gewoon het ziekenhuis gebeld en ben ik daar bevallen..
    Tijdens de bevalling en na de bevalling was mijn bloeddruk prima..
    Als je een hoge bloeddruk hebt moet je vaak 2 nachten blijven..maar omdat ik me verder goed voelde en geen hoge bloeddruk/koorts had mocht ik lekker de volgende dag naar huis.

Share This Page