bloedverlies 14 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ollekebolleke, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallo,

ik heb een vraagje, ik heb deze week al 2 maal bloed verlies gehad.
    dit houdt in dat ik na de toilet gang bij het afvegen duidelijke rode bloedsporen op mijn papiertje aan trof!
    Ik maak mij nu wel degelijk zorgen is dit erg, kan dit duiden op een miskraam en kan ik hiervoor in het weekend de vk bellen?
    Ik heb het eigenlijk al 3 keer gehad alleen was de eerste keer heel erg in het begin van de zwangerschap, dit heb ik toen verweten aan ontlasting.
    Ik heb afgelopen week 1 keer bloed gehad bij het afvegen en vanavond! De laatste 2 keer ook een naar mijn mening redelijke hoeveelheid en echt rood en vers dus geen oud bloed!

Ik maak me nu echt zorgen, dus kan ik hiervoor in het weekend de vk bellen of kan ik beter wachten tot maandag? ik ben aanstaande maandag 15 weken zwanger.

Ik hoop snel wat van jullie te horen!

Alvast bedankt groetjes Nicole

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nicole,

en wat heb je inmiddels gedaan?
    Op zich is een beetje bloedverlies geen probleem. De vagina en baarmoedermond zijn rijk doorbloed en er kan zomaar een vaatje knappen, of na harde ontlasting of na vrijen. Als je vaak of veel bloedverlies hebt moet je wel even bellen met je verloskundige,

Mirjam

3. bedankt voor je reactie!

Ik had vandaag de verloskundige gebeld, gisteren was ik erg druk en te laat met bellen, vandaag werd ik met 4 verschillende telefooncentrales of inieder geval met 4 verschillende mensen door verbonden, dus nog niet gelukt.
    ga het morgen ochtend nog een keertje proberen.

ik ben nu dus 15 weken en heb 3 keer bloedverlies gehad, is dit dan vaak of?

groetjes Nicole

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Nicole,

als ik het zo lees, is het zeker niet bloedverlies om al te ongerust over te worden. Het klinkt meer als een gesprongen vaatje door irritatie en goede doorbloeding, dan iets naars. Je kunt zeker de vk nog eens bellen om het hartje even te horen, maar over deze hoeveelheid en het aantal keren hoef je je nu niet al te druk te maken. Wanneer het erger wordt of nog vaker terugkomt is het handig een keertje te latne kijken met een echo, maar vooralsnog geen zorgen.

Groetjes Brigitte

Share This Page