Misschien een btje een aparte vraag. Maar hoe snel groeit je baarmoeder en kunnen jullie dit zelf ook voelen? Dus, dat je zeg maar voelt waar die rand zit? Heb het idee dat ie bij mij al vrij 'hoog' is nu en ben woensdag pas 6 wk.. Vandaar dus even benieuwd.. Marjo
volgens mij rond 12 weken boven je schaambeen uit, rond 20 weken bij de navel en bij 35 weken op het hoogste punt, dus ergens tussen je navel en je borsten. Daarna daalt de baby in en komt hij weer wat lager. Mijn verloskundige heeft er een poster van hangen, waarschijnlijk kun je er op het net ook wel info over vinden, weet zo snel niet waar, je zou eens kunnen kijken bij de zwangerschap van week tot week. Ik kan nu trouwens heel duidelijk de rand van de baarmoeder voelen, maar in het begin helemaal niet hoor. Als je op een gegeven moment een buikje gaat zien is het natuurlijk ook makkeljker te voelen. Misschien ben je toch wat langer zwanger dan je denkt en klopt het wel weer? Of je voelt nu dat je darmen veranderen door de groeiende baarmoeder.....
Als het goed is kun je met 5,6 weken je baarmoeder nog niet voelen dacht ik. Omdat die nog niet boven je schaambeen uit komt. Maar ik weet het ook niet meer 100 % zeker hoor, dus correct me if I'm wrong!