het kindje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia21, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Vraagje he

    Ik voel het kindje nu met regelmaat bewegen enzo zou mijn vriend het ook al kunnen voelen nu?
    Ik ben nu net 19 weken zwanger dus bijna op de helft en ben er al helemaal aan gewent maar kan dat nu dan al?
    En wanneer kan het geslacht bepaalt worden van ons kindje?

    Knuf Sylvia
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Je kunt het uitproberen. Dus als jij het voelt vragen of je vriend zijn handen op je buik wil leggen. Meestal komt het wat later in de zwangerschap.

    Ze zouden nu ook al moeten kunnen zien of het een jongen of een meisje is. Komt er nog een echo? Misschien is anders de pretecho een optie?

    Groetjes
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bij mij kon mijn man het toen nog niet voelen, maar wel "zien"bewegen :confused:
    Ga dr rustig voor liggen evt. met je buik bloot en neem er even de tijd voor. Soms voel je de hele tijd wat en wanneer er naar wordt gekeken is het ineens rustig :)
    Ik nam dan wel eens een paar slokken koud water (of iets anders) of ik legde heel even mijn hand op mn buik. Vaak ging het dan weer bewegen.
    SUCCES ;)
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Mijn man kon het pas echt goed voelen met een week of 24 maar ik ook al veel eerder.
    Wij hebben de pretecho met 20weken laten doen, en dat is het vroegst als je wilt weten welk geslacht je kindje heeft.
     
  5. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    maar bij de verloskundige krijg je geen echo meer dan nu?

    Knuf Sylvia
     
  6. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Mijn vriend heeft ons frummeltje voor de eerste keer gevoeld toen ik 18weken zwanger was, op vakantie... En dan nog per toeval, want daarna heft het twee weken geduurd voor hij het weer voelde ;)

    Het geslacht hebben we gezien voor we op vakantie vertrokken, we hadden toen een echo (17 weken) en de echoscopiste zei dat het misschien nog niet te zien was, maar dat ze wel ff wilde kijken... Ze zag toen dat het een meisje was. Op 22 weken hebben we een pretecho gehad en heeft ze opnieuw gekeken... het is nog steeds een meisje ;)
     
  7. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    leuk joh wij willen het ook graag weten ik heb wel een vermoeden maar daar kun je niet van uit gaan natuurlijk als ik de volgende keer naar de verloskundige moet dan zal ik eens vragen of ze nog een echo maken

    knuf sylvia
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Koekeloere is echt een topper! Daar hebben wij onze pretecho's laten maken (op 17 en 21 weken dus)... Die vrouw legde alles supergoed uit, en bij 17 weken hadden we een 2D echo, maar omdat we toen al wisten dat we daar ook de 3D zouden doen, hebben we alle foto's in 3D meegekregen... Was wel de koekeloere in enschede
     
  10. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    he hallo

    Ik ben nu 22 weken zwanger en mijn man heeft het nu echt pas goed gevoelt
    het is wel per zwangerschap verschillend
    want bij onze tweede voelde hij het al met de 18de week

    groetjes roelien
     

Deel Deze Pagina