Ik ben nu 40 weken en 5 dgn zwanger en ik begin het nu zat te worden. Ik slaap slecht, kan niet links liggen, kan niet rechts liggen dus het wordt tijd dat het kindje komt. Maar ja het kindje vermaakt zich nog prima in mijn buik. woensdag weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd wat die zegt. Ik hoop dat het nu niet meer lang gaat duren. Ik me ervan bewust dat iedere dag dat je na je uitgerekende datum telt voor je zelf een eeuwigheid duurt. IK WORD ONGEDULDIG, IK WIL MIJN KINDJE!
Pfff, sterkte met de laatste loodjes! Kan me voorstellen dat het wachten nog langer duurt als je de uitgerekende datum voorbij bent. Hopelijk hoef je niet lang meer zo door te lopen. Groetjes, Wendy
Ik begrijp je helemaal! Ik wordt nu ook echt ongeduldig en gewoon nieuwsgierig naar de bevalling en naar de kleine! Ik hoop maar dat tie van de week komt!
Ik weet wat jullie voelen ik heb gelopen tot 42 weken. En ik liep al weken met voorweeén dus ik was ook helemaal op op een gegeven moment. Hopelijk komen jullie baby's wel snel en succes met jullie bevalling.
ik ken het hoor, tegen die tijd was ik het ook al zat maar hield mezelf steeds voor dat heyt elk moment zou gebeuren. dat moment kwam met 42 weken en 6 dagen. groetjes anita
Vervelend he, je kunt je beebje er wel uit kijken... En dan al die telefoontjes..... * nou en? * voel je al wat? * heb je al ergens last van? * je moet bitterlemon drinken Toch is het wel spannend, elke morgen als m'n man wegging zei ik, je telefoon in je zak, en meteen opnemen he? Of dan belde hij, nou nog niks? nee schat nog niks pfffff. Ik ging nog naar de winkel toen ik 3 dagen overtijd was. Soms vroegen mensen; wanneer ben je uitgerekend? En dan zei ik; 3 dagen geleden... en dan die gezichten van die mensen ha ha prachtig..... Hey meid, check nog ff alles.... rust nog ff uit...het duurd nu echt niet lang meer hoor....succes.
Bij ons begint het 'gezeur' nu ook al: - mensen die bellen en vragen 'of er al wat is?' - mensen die je over straat zien lopen en zeggen 'Zo, hobbel jij ook nog steeds rond?' - mensen die nog even gauw komen kijken 'hoe ik er met mijn dikke buik uitzie, of het zwanger zijn mij staat'. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij daar zelf ook op betrap hoor, dat ik aan mijn mede-zwangeren vraag of het al een beetje rommelt, of alles nog rustig is. Tips hoe de bevalling op te wekken heb ik gelukkig nog niet gehad (vrijwel iedereen weet dat 12 februari onze uiterste datum is vanwege de geplande keizersnede). Groetjes en allemaal sterkte met de laatste loodjes! Wendy
Vandaag de verl. kundige gebeld ivm hoofdpijn klachten. Bij de laatste controle was mn bloeddruk wat aan de hoge kant (onderdruk), dus verl. kundige zei als je hoofdpijn krijgt moet je direct bellen. Dus ik vandaag gebeld, kwam ze direct bij mij thuis de bloeddruk op meten, die was veel te hoog, onderdruk 105. Dus weer naar het ZH voor een CTG, urinetest en bloedprikken en natuurlijk weer de bloeddruk opmeten. CTG was goed, kindje doet het goed, slaapt wel een langere tijd achtereen met daarna veel bewegingen (verhoging hartslag) wel konden ze zien dat de baarmoeder aan het werk was, met pieken en dalen, gelukkig was ook de urine test en bloedtest ook goed en in het ziekenhuis was de onderdruk 95. Mag nu donderdag weer komen voor een CTG. . Gelukkig geen tekenen van een zwangerschapsvergiftiging. Ik mocht weer naar huis. Dus de spanning stijgt en we wachten af. De gyn. dacht dat het niet lang meer zou gaan duren.
Nu houden ze je lekker in de gaten hoor dat deden ze bij mij ook. Om de dag naar het ziekenhuis, ctg en een echo, bloeddruk en urine en als alles goed was dan mocht ik weer naar huis. Op het eind tot grote frustratie (hihihihihi). Op vrijdag (42+4) hebben we afgesproken dat ik op maandag (43) ingeleid zou worden dit omdat er nog nooit iemand zo lang overtijd had gelopen, de meeste kindjes werden toch voor week 42 wel geboren. En mensi dat had ik ook hoor. Deed boodschappen bij de buurtsuper hier en toen vroeg de eigenaar wanneer ik uitgeteld was. Ennn 2 weken geleden ! Arme man (vader van 6 kinderen) schoot gewoon in de stress en keek mij aan alsof ik elk moment uit elkaar kon ploffen (ach maakte niets uit want ondertussen had ik ook het gevoel alsof ik elk moment uit elkaar kon ploffen). Groetjes Anita
Een kennis van mij stuurde ook een sms; zit de buik er nog aan?, dacht wat is dat nu weer voor tekst. Heb niet terug gesmst
Nou ik moet morgen voor een CTG om te kijken of "junior" 't nog naar zn zin heeft... Volgende week dinsdag weer naar de verloskundige en als hij er dan nog niet is maken we afspraak om in te laten leiden. Gelukkig laat de verloskundige me niet over de 42 weken lopen. Dat lijkt me helemaal vreselijk! Maar ja ik verwacht wel dat ik ingeleid wordt want er is nog niet veel gaande helaas....
Ik mag morgen weer aan de CTG. Ik hoop ook dat het niet zo lang meer gaat duren. Ik ben het namelijk ook aardig zat aan het worden, er is zo veel gebeurd de laatste 4 weken, eerst de stuitligging, draaipoging, kindje vanzelf toch weer gedraaid, vorige week was de bloeddruk al verhoogd en nu helemaal. De hoofdpijn is nu weg gezakt, moet ook eerlijk zeggen ben ook net pas mijn bedje uit. Ik hoop dat de hoofdpijn wegblijft. Na wat ik heb begrepen laten ze bij ons in het ziekenhuis je rustig lopen tot 43 weken.Vanavond weer naar de verloskundige! (die belde vanmorgen al hoe het ging) Ik zal het haar ns vragen. Ik wens iedereen heel veel sterkte en een goede bevalling!
ik wil ook bevallen .ik begin het nu echt zat te zijn,ik voel me zo zwaar en de nachten zijn zooo lang en moeilijk om door te komen.
Vandaag weer in het ziekenhuis geweest, mijn onderdruk is nu 90, maar dat was 's morgens om 09.15uur. Ik moet me wel rustig houden (kan ook niet anders) en dan gaat het goed. Verder even aan de CTG gelegen, kindje was super actief, hartslagen gemeten tussen 150 -181 slagen per minuut. Mooi apparaat dat CTG. Omdat ik nu 41 weken ben voor volgende week donderdag dan ben ik 42 weken een afspraak gepland, want als het kindje er dan nog niet is mag ik gedurende 1 week dus tot 43 weken iedere dag komen, iedere dag de CTG en om de dag een echo. Ze proberen zolang mogelijk te wachten met inleiden, in de hoop dat het nog vanzelf aandient. Hopelijk komt het toch een dezer dagen. Verder hoef ik deze week niet meer naar het ZH, maar wel naar de veloskundige, die neemt het weer over. En zo blijven we aan de gang.......
Pfff, het wordt wel een lang verhaal voor je he! Sterkte meid, ik hoop dat je beebje een dezer dagen besluit eens buiten te komen kijken! Groetjes, Wendy
Ja Wendy dat hoop ik ook. Je zult zien dat jij straks nog eerder moeder bent! Of is je kindje nog op het idee gekomen om uit zichzelf te draaien? Ik wens je heel veel suc-6 en sterkte de 12de feb.
Ik heb vandaag ook aan de ctg gelegen en een echo laten maken. Die kleine had 't nog prima naar z'n zin... Nou heb ik weer voor zondag en woensdag afspraken voor ctg. Als hij er woensdag nog niet is wordt ik donderdag ingeleid (met precies 42 weken) Gelukkig laten ze je niet langer lopen! Heb 't nu wel beetje gehad hoor Maar ik hoop maar dat de bevalling zich toch spontaan aanmeld, lijkt me wel fijner. Nou iedereen suc6 gewenst en een voorspoedige bevalling!
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, ik namelijk ook. Maar bij ons in het ZH is het beleid, zolang er niks aan de hand is en kindje heeft t nog goed naar t zin dan is er geen reden om in te leiden, ze laten het max tot 43 weken zitten om te kijken of het vanzelf komt. Met inleiden heb je meer kan op kunstverlossingen. Ik hoop dat het dit weekendnog vanzelf komt, mijn moeder moet nl volgende week een operatie ondergaan en dan kan ze het nog even zien voor ze onder het mes gaat.
Ik duim voor je mee dat het dit weekend nog uit zichzelf komt! Zou wel fijn zijn natuurlijk als je moeder onder 't mes moet...