Hallo Allemaal, De titel zegt het eigenlijk al, zwanger van een 2de maar veel minder last dan tijdens de zwangerschap van onze dochter. Nu had ik voor mezelf al bedacht dat dat komt omdat je druk bent en de hele tijd achter je kindje aanrent en gewoon geen tijd hebt om je beroerd en vermoeid te voelen. Maar het knaagt toch een beetje aan me, dus ik vroeg me af, zijn er meer dames die dit ook zo ervaren hebben?
Hier is het juist andersom, mijn 2e zwangerschap bestaat alleen maar uit kwalen en klachten en dit terwijl mijn eerste alleen overgeven was met 7/8 weken en dat was het. Wat ik ermee wil zeggen, het wisselt echt per zwangerschap en is denk ik geen teken of het goed of fout is.
Bij de oudste ook weinig last gehad maar wel pijnlijke borsten, kon niet alles eten, vermoeid. Deze zwangerschap nergens last van gehad, mijn borsten zijn zelfs niet gegroeid. En dit waren er twee. Elk persoon en elke zwangerschap is anders
Ik ben nu 9+5 van de tweede en tussen de zwangerschap van mijn dochter en nu zit dag en nacht verschil. Heb bijna nergens last van, alleen misselijkheid speelt weer wat op en pijnlijke/groeiende borsten en vermoeidheid.
Hier nog maar pril zwanger van de tweede, maar tot nu toe minder heftige klachten dan bij de eerste. Denk dat afleiding scheelt maar ook dat ik (bijv. ten aanzien van misselijkheid) beter weet wat werkt en wat niet. Daarbij vind ik het hebben van al een kindje het deze keer wel een stuk zwaarder maken. Kwaaltjes zeggen niet zo veel. Maar goed, hier dus nog pril dus kan nog alle kanten op!
Hier hetzelfde tot nu toe. maar kwaaltjes kunnen ook pas bij 8 weken komen! Dus denk nu nog ff genieten van de minimale kwaaltjes Maar ik snap je onzekerheid wel heb ik zelf ook af en toe
Ik wacht het gewoon rustig af, wellicht komt het nog. Of ik fiets er deze keer zo doorheen. Tijd zal het leren
Ik had bij me eerste ook allerlei kwaaltjes. 2 weken geleden bevallen van een tweeling en bij die zwangerschap had ik zo wat geen last van kwaaltjes en dat zijn er 2.
ik ben sinds eergisteren pas echt goed misselijk dus ik zou nog niet te hard roepen dat je nog niet veel kwaaltjes hebt haha
Ik had tijdens deze zwangerschaps maar kort last van echte kwaaltjes. Met 8 weken had ik nergens meer last van. Terwijl ik bij de eerste zwangerschap tot 16 weken moe en misselijk was.