Kan iemand mij duidelijk vertellen hoe het zit met garnalen. Of je die nou wel of niet mag eten. Ik heb al gezocht en de een zegt als het maar vers is en de ander zegt dat het niks uit maakt. Voor 2e kerstdag hebben we hollandse garnaaltjes als voorgerecht. Ik heb gelezen dat je geen voorverpakte vis moet eten. Dus ben ik vandaag naar de visboer gegaan voor "verse". Toen het schaaltje leeg was in de koeling pakte de verkoper een nieuw pak uit de koeling. Dus deze zijn ook voorverpakt. Kan ik dit nou eten of niet?
De meeste vis is so wie so al een paar weken oud (dood) op het moment dat je het eet. 'Verse' vis is meestal dus niet echt vers. Garnalen staan echter niet in rijtjes met verboden dingen, zoals voorverpakte zalm. Maar als je twijfelt, zou ik 't gewoon niet doen al is het maar voor je eigen gemoedsrust, toch?[/b]
Hoi Hoi. Mij is geadviseerd het niet te eten omdat het een rauwe vis blijft net zoals haring wat mij ook is afgeraden. Groetjes Karin
mmm, ik zag bij mijn verloskundige een brief hangen over garnalen. Je kunt en mag ze gewoon eten, maar je moet oppassen met vacuum verpakte vis en garnalen. Geldt bijvoorbeeld voor gerookte zalm, maar blijkbaar dus ook voor garnalen. Ik heb overigens wel garnalen gegeten tijdens de zwangerschap en onze Noa is kerngezond!
Wat is er dan volgens jou met de haring gebeurd? De bekende haring(met uitjes) is wel rauw hoor,maar je kan ook gerookte haring krijgen.
Hier info van het Voedingcentrum OOK over haring, en zoute haring MAG DUS WEL tijdens de zwangerschap Listeria Vis kan besmet raken met listeria. Deze bacterie groeit ook bij lage temperaturen. Listeria is een bacterie die vooral gevaarlijk is voor zwangeren en ouderen. Zij kunnen beter geen voorverpakte gerookte vis eten, zoals gerookte zalm, forel, paling of makreel. Voorverpakte gerookte vis kan lang bewaard worden. Dit geeft de bacterie de kans zich te vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Ingevroren gerookte vis is wel veilig. De bacterie kan zich onder het vriespunt namelijk niet vermenigvuldigen. De zalm moet dan na het ontdooien wel direct gegeten of bereid worden. Bij verhitting wordt listeria gedood. Daarom is vers gebakken, gegrilde of gepocheerde (gerookte) zalm geen probleem. Zoute haring is kort houdbaar. Daardoor is er geen gevaar voor uitgroei van listeria. Ook zure haring is veilig http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... npublished
En deze link niet te vergeten http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ute+haring Dus Karin29, ik weet niet wie jou geadviseerd heeft, maar degene zit er dus langs
da's mooi want ik ben gek op vis hahahaha Ik eet meestal de garnalen uit de diepvries waar de kop en staart al vanaf is. En zalm, tonijn ed ook uit de diepvries maar dan gaat het nog in de oven of op de grill plaat.