hallo meiden, ik ben 13 weken zwanger van ons tweede kindje en sinds een week (vorige week woensdag begon het na het werk en boodschappen gedaan te hebben) heb ik enorm last van mijn rechterheup en bil. het is een soort stekende spierpijn in mijn rechterbil, constant aanwezig, zowel bij staan, liggen zitten en lopen. soms verplaatst de pijn zich qua plek, maar hij is er constant Ik ga morgen naar de huisarts Wie herkent dit? maak me toch best zorgen als het bekkeninstabiliteit is, kom je daar van af gedurende de zwangerschap? of blijft de pijn altijd aanwezig? misschien is het ook wel ichsias, heeft iemand dit meegemaakt en ging dit weer snel over? meiden, bedankt voor jullie ervaringen/tips! Groetjes, Lisa
Zou denk ik zowel BI als Ischias zo kunnen zijn. Zo begon bij mij de BI, herken de pijn die je omschrijft precies. Ik zou naar een (bekken)fysio gaan. Sterkte!
dank je voor je reactie!!! hoe is het verloop gegaan van je BI? welke week begon het? wanneer was je er weer van af? Hielp fysio, zoja wat deden ze precies? Werd de pijn steeds erger? Hoe deed je het qua werk of evt andere kindjes? Maak me best veel zorgen.. Sorry voor al mijn vragen, haha Groetjes
Zal je hier ook vast antwoord op geven. Was bij mij ook BI en ischias, kan erg gemeen zijn idd. Begon bij mij met een week of 18, moest helaas in de ziektewet (werk in de zorg). Heb een aantal weken bij een oefentherapeute (cesar) gelopen, kreeg daar tips mbt mijn houding en oefeningen om thuis te doen. Dit hielp het enigszins stabiel te houden, erger werd het niet, maar echt minder ook niet. Sterkte ermee!
Bij was het ischias bij mijn eerste zwangerschap. Dat is ook weer spontaan over gegaan. Maar even de fysio bellen kan geen kwaad, zij kunnen goed inschatten waar het vandaan komt.
Ik heb ook een week of 4 last gehad van mijn linkerbil wat ook uitstraalde naar mijn bekken. Dus ik dacht ook bekkeninstabiliteit en het deed zelfs zo zeer dat als ik op bed lag en me om wilde draaien dat dit niet zonder pijn en huilen ging. Op advies van kennis en daarna verloskundige naar de bekken fysio geweest. Bleek het "gelukkig" een geïrriteerde bilspier te zijn. Ze heeft me houdingsadviezen meegegeven, zoals als je staat je bekken kantelen en je onderbuik naar binnen trekken (dit kan echt nog). Verder met zitten altijd op je 2 zitbotjes gaan zitten (dus niet scheef) en je voeten naast elkaar op de grond of in kleermakerszit. Ook ga ze me nog een goeie oefening mee: ga op bed of een andere zachte ondergrond liggen, zet je voeten en knieën naast elkaar (dus gebogen) en laat dan je knieën rustig uit elkaar vallen totdat je knieën op bed o.i.d liggen naar hou de onderkant van je voeten tegen elkaar, hierdoor rek je je spieren op. Verder hielp masseren ook bij mij. Gelukkig had ik aan 2 sessies bij de fysio genoeg. Succes ik hoop voor je dat het geen bekkeninstabiliteit of ichsias is.
Ik heb ook last van ischias. Heel vervelend. Straalt Door naar mijn been. Ik ga 1 keer in de week naar de fysiotherapeut. Ben er nu 4 keer geweest naar heb nog niet het idee dat het werkt. De dagen er na zoveel pijn dat ik me afvraag of ik nog wel heen wil. Soms heb ik zoveel pijn dat ik niet op mijn rechterbeen kan staan. Succes ermee
klinkt als bekken pijn, hoeft niet gelijk bi te zijn. Ik loop ook bij de bekken fysio voor oefeningen vanwege dezelfde pijn als bij jou. Maar dat is geen bi, dan zit het echt goed mis en mag je weinig.
hoi meiden, bedankt voor jullie reacties! ik ben ondertussen bij een fysio geweest en zei dacht dat het niet mijn bekken waren, maar overbelaste bilspieren. ze heeft mij gemasseerd, dat was 4 dagen geleden helaas is het nog niet minder geworden. over 2 dagen mag ik weer en zal ik vragen hoelang het gaat duren. hebben jullie ook overbelaste (bil) spieren gehad en zoja, hoelang duurde dit voordat het over was? ik denk zelf misschien wel aan ischias, maar kun je dan je been wel omhoog beuren als je ligt? dit kan ik nl gewoon! Ik hoop zo dat het nog over gaat ,ik moet nog 26 weken... Bedankt voor jullie reacties meiden! Groetjes Lisa
hallo, gister op controle bij verloskundige geweest zij zegt overduidelijk ischias helaas. ging dit bij jullie nog over gedurende jullie zwangerschap en zoja, wanneer? is het anders na de bevalling direct over? ik heb wel een naar achter gekantelde baarmoeder, misschien als hij straks naar voren kantelt de zenuwpijn wat afneemt. pff ben er radeloos van, die stomme pijn hoop niet dat het nog erger gaat worden.. tips/reacties zijn zeer welkom, bedankt alvast! groetjes lisa
Ik had het ook rond 10 tot 13 weken. Dacht oh nee he, nu al??? Maar met 14 weken was het over, geen last meer gehad .
Ik had er behoorlijk wat last van en het werd steeds erger, tot ik 2 weken op vakantie ging. Heel rustig aan gedaan, veel gezeten, sindsdien weinig last meer. Ik voel het wel, maar met rustig aan doen gaat het op zich goed. Mijn vk heeft mij verteld dat het na de zwangerschap weer weg gaat.
Ik heb rond die tijd ook last gehad van pijn in mijn bil dat uitstraalde naar mijn bovenbeen (achterkant). Ongeveer rond 13-14 weken. Toen ging het weer weg en rond eind 20 weken (+/- 28-29 weken) kwam het weer terug, eerst wat erger en nu weer wat minder en alleen bij drukke dagen. Volgens mijn fysiotherapeut is het mijn hamstring en nu moet ik rusten wanneer ik er weer last van krijg. Vroeg in de zwangerschap hielp het vaak wel om even mijn been "los te schudden", jeweetwel, wat die voetballers dan ook steeds doen