Ervaringen gezocht Citalopram

Discussion in 'Gezondheid' started by mamavanSKN, Jul 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanSKN

Jun 11, 2013
    63
    13
    8
    Female
    Hoi meiden,

na een heeeeel heftig jaar, waarbij alles nu weer op de rit is (huisvesting, alles goed geregeld en ook voor de kindjes is het zo goed) merk ik dat ik nu wel een klap krijg en de boel nu voormezelf aan het verwerken ben (al die tijd geen tijd voor mezelf gehad, had net een pasgeboren baby).

Ik merkte dat ik heel veel piekerde, met dagen enorm somber kan zijn en mezelf de dag moest doorslepen, geen zin had om wat te ondernemen en moeeeeee, daarnaast begon ik ook paniek te voelen en bang dat als er wat met mij zou gebeuren, hoe moet dat dan in godsnaam met de kindjes. Ik sloeg hier met buien een beetje in door.

De ha gebeld en deze heeft me citalopram voorgeschreven.

Iemand hier ervaring mee? ik slik nu 10 mg in de ochtend, lage dosering dus. Ik ben allen zo misselijk steeds, hoort dat erbij?

en wat zijn jullie ervaringen met deze antidepressiva? wel of geen goede ervaringen?

liefs mamavanSKN

2. mamavanSKN

Jun 11, 2013
    63
    13
    8
    Female
    oja, ik ben ook met dagen helemaal niet down hoor, het is een paar keer per maand dat ik van die dagen heb... kan ook nog heel veel genieten van alles, maar als ik alleen in bed lig of op de bank savonds komen de angsten/onzekerheden. Soms is er niets aan de hand en wordt ik met deze gevoelens wakker....

3. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Ik heb die ook geslikt.
    De bijwerking zoals misselijkheid kan er inderdaad bij horen.
    Je lichaam moet wennen aan het medicijn en en wennen kan 6 weken duren,hoeft niet maar kan.
    Ik had er goede ervaringen mee en ben er weer helemaal boven op!
    Succes en hopelijk voel je je gauw beter!

4. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik ken het van een cliente van mn werk, in druppelvorm. Zij had ook wat bijwerkingen in het begin, maar dat trok inderdaad met een aantal weken weg.

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Mijn man slikt dit al 2 jaar een hele lage dosering en inderdaad het duurt een week of 6 voordat de bijwerkingen weg zijn en daarna gaat het prima.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik slik ook citalopram 10 mg ivm een pnd. Ik gebruik het nu een maand of 5 ongeveer. Bijwerkingen waren heftig. Veel hoofdpijn en misselijkheid. Maar echt, dit verdwijnt na een week of 6.
    Na drie weken vond ik de bijwerkingen al afnemen.
    Het werkt bij mij erg goed icm therapie.

7. Lilotje

Lilotje Bekend lid

Aug 28, 2011
    541
    0
    0
    Ik slik nu al 3 jaar citalopram 20 mg voor angsten en depressies. Als ik jouw verhaal zo hoor, is het dan wel nodig dat je het gaat slikken? Mijn depressies was toen alles overheersend, kon alleen nog maar huilend en in paniek op de bank liggen. De citalopram heeft me er echt bovenop geholpen. Ik had ook al jaren last van angsten, zelfs straatvrees, en ook dat gaat heeeel veel beter. Had al vele andere ad's geprbeerd maar deze werkt goed voor mij. Bijwerkingen zijn vooral in het begin, zijn eigenlijk allemaal over gegaan. Helaas wel wat kilootjes bijgekomen die er niet meer af zijn gegaan maar daar heb ik ook nog niet zo mijn best voor gedaan, ben allang blij dat ik weer happy kan leven en weet ook niet of en wanneer ik er ooit mee ga afbouwen/stoppen. Goede ervaring hier dus! :)

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    Is het niet verstandiger om met iemand te gaan praten om alles een beetje op een rijtje te krijgen.
    Als je niet echt depressief bent dan helpt een AD je ook niet zo goed. Drukt het een beetje weg maar praten en dingen veranderen/verwerken is daarnaast heel belangrijk.

9. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

Feb 7, 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar en weet iemand dan ook het verschil met zoloft?

10. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Geen Citalopram hier maar Seroxat/Paroxetine.
    In het begin ook misselijk geweest, maar zoals de rest al zegt dat zijn de bijwerkingen.
    Bij mij werkte het om wat te eten en dan een uurtje te wachten met de medicijnen innemen.

Mimi, je hebt heel veel verschillende en de een is weer beter voor een depressie en de ander voor angsten. De een heeft weer meer bijwerkingen (zeggen ze) dan de ander. Niet iedereen reageert ook hetzelfde op de medicatie en soms moet je hierdoor overstappen op een ander.

11. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Voor iedereen is het anders welke anti depressiva werkt.
    Bij mij werkte citalopram gewoonweg niet, net zoals vele andere trouwens hoor, ik ben gewoon een lastig geval :p
    Dus dat betekend niets voor jou!

Misselijkheid hoort er in het begin idd bij, lees de bijsluiter zou ik zeggen en je weet gelijk meer. Anitdepressiva moet je een langere tijd slikker voordat je iets zal merken en dan alsnog zullen niet al je nare gevoelens in een keer weg zijn. Het helpt die gevoelens wat milder te maken, voor de rest zul je er toch ook echt zelf aan moeten werken. Maar ik neem aan dat je huisarts je dat ook wel verteld heeft?

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb het dit jaar van de psychiater voorgeschreven gekregen, moest na twee dagen acuut ermee stoppen wegens ernstige maagklachten.
    Nu slik ik even niks meer vanwege de zwangerschap, zou het erna weer erg bergafwaarts gaan krijg ik een ander middeltje.

13. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

Oct 9, 2012
    1,180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik gebruik het ook 40 mg tegen mijn doods angsten en ben zelf zwanger eerst wat bijwerkingen maar nu gaat het al tijden beter met me en kan ik weer genieten van de dingen

Share This Page