zwanger, gezonder willen leven, aan de groene smoothies, wie doet er mee?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Miss Heleen, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf
    Lisse
    Hi allemaal,

ik ben nu 6 weken zwanger en voel me af en toe ook al behoorlijk 'zwanger' ;) weinig energie, hangerig, noem maar op.

ik kwam toevallig vandaag een onderwerp tegen over groene smoothies.
    het schijnt je veel energie te geven, goed te zijn voor je darmen, etc. zie Groenesmoothies.nl - Over gezondheid verbeteren en je energie niveau verhogen d.m.v. groene smoothies

ik heb me voor genomen om het te gaan proberen, baat het niet dan schaad het niet toch? proberen kan altijd.

zojuist manlief een smsje gestuurd dat WE dit gaan doen, en het eens een aantal weken aankijken, ben benieuwd naar zijn reactie:p

wie doet er met me mee?
    of zijn er ervaren smoothie drinkers die tips voor mij/ons hebben?

2. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Lisse
    Op youtube heb ik al uitgezocht hoe je het moet maken:
    eerst het fruit in de blender en 75% onder water zetten.
    dit blenden, dan de groente erbij, weer blenden. eventueel water toevoegen als je het te dik vindt.

ik dacht om te beginnen met de volgende recepten:

500 ml wortelsap
    2 appels
    water
    het groen van Selderij BIOLOGISCH (als je geen biologische neemt zitten er verkeerde stoffen in, heb ik gelezen)
    handje spinazie
    of
    1 banaan
    1 kopje druiven
    ½ appel, zonder klokhuis
    water
    1½ kopje verse spinazie
    of
    1 sinaasappel
    1/3 ananas
    2 handjes Aardbeien diepvries
    water
    1,5 bosje bladpeterselie

is dit goed om mee te beginnen?:(

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Voor zover ik weet zijn dit soort smoothies ook bedoeld om te ontgiften en je darmen te reinigen zeg maar.
    Als je zwanger bent wordt dat afgeraden omdat dat schadelijk kan zijn voor je kindje.
    Die kan de afvalstoffen binnenkrijgen en dat lijkt me niet de bedoeling.
    Dit is wat ik ervan gehoord/gelezen heb, ik zou niet op eigen houtje gaan proberen maar me goed laten informeren als ik jou was.

4. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezien mijn misselijkheid tijdens alle zwangerschappen 9 mnd, zou ik dit niet eens weg kunnen krijgen, hihi.

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik dronk geregeld groene smoothies voordat ik zwanger werd, maar ik ben ermee gestopt toen ik zwanger raakte, het voelde opeens niet goed meer. Ik denk dat je beter kunt focussen op gezond eten voor je kindje, als in: genoeg volkoren producten, zuivel, groene groenten en voldoende fruit. Van deze smoothies val je op den duur ook af..

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Helemaal mee eens! En voldoende rust, je lichaam is wel bezig een topprestatie aan het leveren :)

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Heel goed dat je gezond bezig wil, maar dit lijkt me ook verstandiger :)

8. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Lisse
    hi allemaal,
    bedankt voor de reacties, dan hou ik het toch maar op veel fruit en gezonde maaltijden..;)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou juist teveel rauwe dingen even vermijden als je zwanger bent. En als je niet gewend was aan zulke smoothies dan kan het dat je maag/darmen er in het begin ook heftig op reageren, lijkt me niet zo fijn vooral als je al last hebt van misselijkheid bv.

Deel Deze Pagina