Diabetes en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ChantalBn, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die diabetes hebben en zwanger willen worden/al zwanger zijn of al een kindje hebben.
    Ik ben benieuwd naar de ervaringen, hoe het voor jullie is etc... en natuurlijk mogen degene zonder diabetes ook reageren!

Ik heb al 18 jaar diabetes type 1 waarvan ik al 12 jaar een insulinepomp gebruik (wegens allergie voor alle andere soorten insuline).
    Na 3 maanden proberen weet ik sinds afgelopen zaterdag dat ik zwanger ben, waarschijnlijk rond de 6 weken nog erg pril en dat beangstigd me toch wel..
    Bij iedereen is er dan nog de kans dat het mis gaat maar dat wij er 3 x meer kans op hebben vind ik toch wel eng en elke dag dat het goed gaat is dan toch wel een kleine opluchting :)
    Morgen moet ik voor het eerst naar het ziekenhuis wat allemaal heel snel geregeld is door mijn diabetesverpleegkundige en dat vind ik wel erg fijn, ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat :)
    Ik heb begrepen dat we geen hypo's mogen krijgen en 2 uur na het eten de suiker niet boven de 7 mag zijn, daar faal ik nu behoorlijk in :( Ik heb veel (onverklaarbare) lage suikers dus hoop dat ze daar iets op weten...
    Ondanks alle onzekerheden en angsten geniet ik er wel van want ik vind het geweldig dat ik zwanger ben, het is een droom die uit komt :D

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
  3. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Dank je wel voor de info! Ik had nog wel gekeken hier maar blijkbaar had ik over dit topic heen gekeken :)

Dank je wel, jij ook ;) Niet zo heel lang meer he! spannend!

Deel Deze Pagina