Hallo allemaal. Ik ben nu 23 weken zwanger en heb best veel last van mijn rug en mijn ribben. Ik werk fulltime in de horeca (als kok)en sta dus de hele dag. De pijn in mijn rug zit niet onder in de rug maar meer in het midden en boven. Vandaag had ik zelfs zoveel last van mijn ribben dat ik niet fatsoenlijk kon autorijden. Hebben meer meiden hier last van en eventueel tips die kunnen helpen?
Pijn in je ribbenter hoogte van je maag? Je werkt als kok. Dan zal het ook door je houding kunnen komen, dat je lichtjes met je schouders naar voren gebogen staat Enige tip die ik zo kan geven ia regelmatig je rug rechten en schouders naar achter trekken. Alles even lekker los draaien.
Ja de pijn in mijn ribben zit ten hoogte van mijn maag. Ik probeer al om af en toe mijn rug te rechten maar dat wil niet helpen.
Heb het zelf gehad doordat m'n spieren slapper worden en m'n zwaartepunt anders ligt. Kraakbeen word ook zachter waardoor het niet alles kan opvangen. Kreeg daardoor een ontsteking tussen m'n ribben en m'n rug. Met fysio ben ik al een heel stuk vooruit gegaan. Je gaat vaak onbewust een andere houding aannemen waardoor je zo'n pijn krijgt. Mijn oefeningen waren : Rechtop zitten , schouders naar achteren, armen op schouderhoogte strekken. (Alsof je een stok balanceert op je onderarmen) en 10x naar rechts en links draaien vanuit je middenrif. Let op dat je je hoofd goed meedraait. 2x per dag. Ik werd wel elke week ook nog gekraakt en gemasseerd omdat alles vast zat. Kan in het begin wat meer irriteren maar bij mij werd het echt een heel stuk beter. En anders bel je je vk of huisarts even op. Misschien denken hun heel wat anders of je krijgt juist een verwijzing naar de fysiotherapeut. In ieder geval beterschap weet precies hoe je je voelt
Hoofdpijn misselijk? De pijn is namelijk ook een sumptoom van PE. Alhoewel dat met je termijn net wel/net niet kan. Lekker naar de fyaio gaan inderdaad. Misschien een collega die tussendoor kan masserrn?
Ik heb het ook als ik bij veel staan/zitten niet op mijn houding let. Zou een verwijzing voor fysio of mensendieck voor houdingsadvies vragen
Zeer herkenbaar! Kon van de week niet eens meer mn sokken aandoen, ben gisteren daarom als laatste redmiddel naar een chiropractor gegaan op aanrade n van de fysiotherapeut, wat een opluchting!! Zeker een aanrader!!
Ik ken het ook! Bij mij voelt het bij mijn ribben enorm branderig. Alsof ik net superzware buikspieroefeningen gedaan heb. Bij mijn rug voelt het echt alsof er een spier geirriteerd is. Het enige wat bij mij helpt is even gaan liggen. De gynaegoloog vertelde mij dat het een vervelende zwangerschapskwaal is waar je verder weinig aan kan doen, helaas.
Herkenbaar sinds 2 weken, vooral bij het zitten en dan ook weer opstaan is een hele klus. Ga er gewoon van uit dat het is omdat me buik echt de 'bolle' vorm begint aan te nemen. Voorheen was het meer een klein heuveltje zeg maar. Ik ga het de verloskundige iig laten weten..