Hoi, Gisteren had ik een beetje bloedverlies en is er een echo gemaakt omdat ik meerdere miskramen heb gehad. Op de echo waren twee vruchtzakjes te zien. Eentje leeg en eentje met een vruchtje van 6 weken en 5 dagen. Ik dacht 7 weken en 2 dagen zwanger te zijn (eisprongdatum is bekend). De gyn noemde het trouwens een vanishing twin. Wat gaat er nu gebeuren? Kan het 'goede' kindje blijven zitten ook al wordt die andere afgestoten? Is het erg dat ik vier dagen korter zwanger lijk? Ik ben zo heel erg ongerust nu! Liefs, Susanne
Hoi Susanne, Ik begrijp dat je je ongerust voelt. Maar maak je geen zorgen. Het kindje zal weinig merken van de vanishing twin. Het vruchtzakje zal langzaamaan verdwijnen. vanishing twin betekent dat er twee vruchtzakken zijn dit zou een tweeling zwangerschap kunnen zijn geweest. Waarbij in een vruchtzak het vruchtje is verdwenen. Dat de zwangerschap korter is dan jezelf hebt uitgerekend aan de hand van je eisprong komt omdat het kindje net iets (milimeter werk is dit) kleiner is dan het zou zijn met 7weken en 2 dagen. Het meten met de echo is precisie werk en verschilt per meting. Dit ziet er mijn inziens zeer goed uit! Van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap. Liefs imke
Hoi Imke, Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag nog een echo gehad en alles zag er gewoon heel goed uit. Ik was nu wel precies 8 weken en van de tweede was al haast niks meer te zien. Ik ga er maar een beetje op vertrouwen dat dit goed gaat! Liefs, Susanne