Pijn in rug en liezen ook harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door siriel, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #1 siriel, 17 dec 2010
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
    Ik heb ook even een vraagje.. Ik ben 23 weken in blijde verwachting van ons 3de kindje. Ik ben werkzaam als huishoudelijke hulp en werk 3 ochtenden ( en 1middag) 3 uurtjes achter elkaar. Doe dit werk al bijna 6 jaar en heb er plezier in de oude mensjes te helpen. Mijn probleem is dat ik nu sinds 3 dagen een enorme pijn in mijn rug heb. s'ochtends gaat het nog wel maar zodra ik een half uur aan het werk ben krijg ik pijn onderin mijn rug (bij de kuiltjes) pijn in mijn liezen en veel harde buiken in het uur :( Ik ben niet iemand die zomaar thuis blijft, sterker nog, ik loop vaak maar door, ben in die 6 jaar nog nooit thuis gebleven omdat ik altijd denk "ach het is maar 3 uurtjes, het gaat wel". Tijdens de huishoudelijke klussen ben je constant aan het bukken, hurken, stofzuigen, en dingen aan het tillen en verplaatsen.
    Ik ben echt wel rustig aan aan het werk, rechte rug bukken, door de knieƫn, halve emmers water tillen etc. Maar weet echt niet hoe ik nog rustiger aan kan doen dan dit..:( S'middags als ik uit het werk kom ben ik helemaal op en kan me thuis nergens meer toe zetten, om dat al mijn energie op lijkt te zijn. Ik weet niet zo goed wat ik met deze klachten moet doen? Mijn vorige zwangerschappen heb ik nooit klachten gehad, maar dit valt me erg zwaar...Ik vind altijd dat zwangerschap geen ziekte is, maar waar trek ik de grens voor mezelf, dat het niet meer gaat...

Ik hoop erg graag van jullie te horen!!:):)

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Siriel.

Vervelend dat je zoveel klachten heb tijdens en na je werk.
    Die klachten ontstaan niet voor niks. Zeker harde buiken is een teken dat je teveel doet. Mijn advies is een stapje terug doen.
    Goed dat je al rustiger werkt en let op je houding, maar blijf je harde buiken houden dan moet je echt een stap terug.
    Voor je rugpijn kan je evt. naar een fysio gaan.

Succes.

Groetjes Ineke

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hallo Ineke,

bedankt voor de snelle reactie! Het "probleem" met mij is, dat ik bang ben dat mensen vinden dat ik me aanstel of zeur. Maar inderdaad, je lichaam geeft bepaalde signalen niet zomaar aan. ;)

Deel Deze Pagina