hallo ik heb een vraagje ik heb bijna 8 weken geleden een miskraam gehad en ik heb 11-01-2007 een zwnagerschaps test uitgevoerd en die was positief mag ik ervan uit gaan dat dit een zwangerschap is ik heb in die 8 weken nog geen menstruatie cyclus gehad en vraagje nummer 2 is als ik zwnager ben heb ik sinds vanmidddag hele lichte bruine afscheiding zijn dit weer voor tekenen voor een miskraam en kan iki dan een vevroegde echo laten plaats vinden ik hoor graag van u mvg helen
Hoi jaimy090202, Ja! Je mag ervanuit gaan dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd! Omdat je een miskraam hebt gehad en bruine afscheiding hebt mag je je verloskundige vragen om een vroege echo. houd er wel rekening mee dat de echo niet geheel duidelijk kan zijn omdat je nog jong zwanger bent. De bruine afscheiding zegt niets over de zwangerschap of deze goed is ja of nee. Bruin wijst op wat oud bloed verlies, dit kan van de innesteling zijn of van een klein wondje aan je baarmoedermond door bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap of hardere ontlasting. Liefs Imke
hoi het is helaas een miskraam gewordne het vruchtje is bij 7 weken overleden dat bruin verlies betekende voor mij dan dat het lichaam al bezig is met het afstoten maar ikwordt gelukiig op 19-01-2007 gecurecteerd en ze gaan mij begeleiden met het zwanger worden alsnog bedankt voor de antwoorden op mijn vragen gr helen