Pijn in rug

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lovingmyboy, May 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Lieve dames,

Ten eerste zeg ik erbij dat ik helaas last heb dat ik een beetje paranoïde overbezorgd ben over mijn kinderen. :(

Mijn oudste van 2,5 zegt de afgelopen weken af en toe in 1x uit het niets dat hij pijn aan zijn rug heeft. Als ik dan vraag waar wij hij steeds een andere plek aan of zegt dat hij geen pijn heeft. Nu kan hij best goed praten maar het klopt gewoon niet wat hij elke keer zegt.

Nu heb ik helaas de neiging om meteen te gaan googelen en daar kom ik af en toe de ergste dingen tegen :(

Hij beweegt ook gewoon en ik kan nergens aan zien dat hij ergens last van heeft. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets maar toch is mijn vraag aan jullie

Roepen jullie peuters ook wel eens dingenzoals ik heb pijn.. Wat dan helemaal niet is?? Als jullie snappen wat ik bedoel??

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kan heel goed zijn dat hij gewoon zich gestoten heeft of een spelletje of zit manier heeft waarmee hij zijn rug zeer doet.

Pijn in rug bij kinderen is 9 van de 10 x verkeerde langdurige houding of gewoon gevallen / gestoten/ groeien.

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl is wat jonger ( nog geen 2) maar haalt pijn, kriebel of kleverige jam nog wel eens door elkaar. Of iemand anders heeft iets, en dan zegt ze dat zij het heeft. Kan het zoiets zijn?

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Ja ik weet het ook niet...hij wijst wel bewust naar zijn rug... Net riep hij ook van boven over pijn in z'n rug.. Maar dan kom ik boven en lacht hij en heeft het er niet over... Als ik dan vraag waar heb je pijn zegt hij wel zijn rug.. Maar dat kan nu ook goed zijn omdat hij weet dat hij dan mijn aandacht heeft..

Hij huilt verder niet ofzo en als ik erop druk doet t ook niet pijn.. Iedereen zegt dat t waarschijnlijk niets is.. Maar toch blijf ik me. Druk maken:( als het iets ernstigs was zou hij toch wel meer klachten hebben toch?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is het naïef om huisarts te adviseren?
    Mijn zoonlief heeft regelmatig knie pijn. Wakker en huilen Vd pijn. Huisarts kon niets vinden maar fysio kon hem wel helpen dmv zijn knie banden te ondersteunen.

Share This Page