Hallo, Sinds vandaag, ik verstapte me ofzo, schoot er ineens een pijn in mijn schaambeen (bot onder buik, boven vagina iig) en nu doet het erg pijn! Een constant drukkend gevoel en lopen gaat niet echt makkelijk. Is dit een teken van indaling? Kan het het drukken van het hoofdje zijn? Baby ligt met zijn hoofdje naar beneden.. Heeft een van jullie deze pijn in schaambeen ook zo ervaren? Graag reacties want ik word hier nogal onzeker van........ Alvast bedankt!! Vlinder1981
Dat komt door de verweking van je bekken, vertelde mijn gynaecoloog. Ik had dat vorige zwangerschap ook rond dezelfde termijn. Nu heb ik het eerder omdat ik ook bekkenklachten heb. Gaat vanzelf weer over, na de bevalling.
Ik heb het nu ook, ben wel wat eerder, maar heb er ook flinke bekkenklachten bij. Is echt een drama met omdraaien in bed ook, kom je vannacht wel achter
Ja, dat heb ik gelukkig al ontdekt, maar dan lig je net met je rug naar manlief, wil ie nog een knuffel....
Hoi dames! Heel herkenbaar alleen ben ik pas 23 weken zwanger en constant pijn aan mijn schaambot(steken en vaak voelt het ook beetje branderig) Zijn dit dezelfde klachten?? Groetjes
Kan ook bandenpijn zijn. Daar is het bij mij mee begonnen en toen was het even weg en kwam het als bekkenpijn weer terug. Bekkenpijn is sinds 25/26 weken.
Ik moet wel even melden dat dit mijn 2e zwangerschap is. Bij de eerste had ik deze klacht vanaf 30 weken.
Ik had precies de zelfde klachten 2 weken geleden en dat kwam volgens de VK door het indalen van de baby. Daarbij wordt de druk op je bekken en baarmoederhals verhoogd en dat voelt dan zo enorm pijnlijk aan, vooral met lopen en idd s nachts met omdraaien. Als de baby eenmaal is ingedaald worden ook die pijnen minder maar kan dus ook weer terug komen tot de baby vast ligt in het bekken zeg maar. Succes allemaal met de laatste loodjes!
Ik heb dezelde klachten en ben er gister voor naar fysio geweest. Zij heeft met tips gegeven hoe ik mijn bekkenbodemspieren kan ontspannen om zo de druk wat te verminderen. Inderdaad moet een een kussentje tussen je benen tijdens het slapen wat verlichting geven maar hier heb ik zelf nog niks van gemerkt. Bij mij is de pijn het ergst als ik uit bed kom en opsta. Als ik nog gebukt sta doet het pijn om rechtop te gaan staan.. Ik lees mee, hopelijk heeft iemand nog tips!
ook hier heeeeel herkenbaar, al heb ik het wat lager. Dit is ook mijn 2e zwangerschap en bij de eerste heb ik dit helemaal niet gehad maar nu is het soms zo heftig dat ik niet kan zitten of liggen en soms echt in tranen aan het rond ijsberen ben Heb er het meeste last van tijdens het indalen, een dag of 2 en dan ebt het weg en komt het een paar dagen later weer terug. Ik heb een oefening van de fysio meegekregen en dat werkt bij mij erg goed... ga liggen met je voetzolen tegen elkaar aan en je benen gespreid en je knieen proberen richting de matras/vloer te drukken, zo rek je de boel een beetje op en geef je de kleine ruimte. Wie weet helpt dit bij jou ook.
Naast m'n bestaande rugklachten en ischias heb ik nu ook het gevoel dat het helemaal beurs is van onderen Opstaan gaat steeds moeilijker en het omdraaien in bed ook, meneer ligt overigens nog verkeerd om