Pijn in stuitje, ben 9 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyengel, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds een paar dagen 's avonds ontzettende pijn bij me stuitje en bilspieren. Het komt alleen 's avonds telkens opzetten, dat vind ik zo raar. Als ik op google rondzoek, krijg ik overal berichten met beginnende bekkeninstabiliteit enzo. Maar dat is nu toch nog te vroeg? Of niet??

2. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hmmm... geen idee.
    Heb al een zeer stuitje voordat ik zwanger was.
    (spontaan, zonder te vallen oid)
    Maar geen idee, verder hoor.
    Maar vond het wel 'grappig'.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    wat ik wel veel sneller heb nu is een zere kont :oops: ik kan nog maar moeilijk de hele dag op kantoor zitten. Een treinreis van 2 1/2 uur laatst en ik had het gevoel of hij eraf viel (was het maar waar haha!!!)

4. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    @ juenco dat is nu banden pijn :) hihihi.

@desiree1986 zou begin van bekkenpijn kunnen zijn bij mij begon dat ook met 9 weken bij de stuit. maar ga niet direct denken dat het zo is meid, ga gewoon ff langs de huisarts. die weet vast wel raad.
    het gebied bekken,rug, stuit zijn wel extra gevoelig tijdens de zwangerschap maar je hoeft er niet persee iets door te hebben

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dr zit daar dus kraakbeen en dit word weker door je zwangerschapshormonen. vandaar dat je er meer last van kunt hebben niet iedereen heeft het. maar het betekent ook echt niet dat je beekeninstabieliteit krijgt hoor.

had het bij mijn eerste ook heel erg. kon ehct geen lange reis maken. in de auto deed echt zeer heb het toen gevraagd e ndit was dus het antwoord van de vk. dat het dus weker word. je stuitje moet namelijk bij de bevalling flexibel zijn en helemaal naar achter staan als de baby eruit komt. en dit kan in het begin al pijnlijk zijn.

wat wil helpen is met reisen in auto ed een kussentje onder je kont en op de bank ook. dan verlicht je het wat en stuen je er niet de hele tijd op.

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @desiree1986 ik heb dat ook .. Alleen na een dag werken ( kantoorbaan veel zitten ).
    als je dan thuis komt ga je in een andere houding zitten en dan voel je je stuitje..
    VK zei tegen mij dat ik meer moest gaan lopen.. en die tip helpt wel :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij mij was die pijn de voorloper van bekkenproblemen, die kreeg ik met 16 weken. maar niet alle bekkebproblemen zijn instabiliteit hoor! ik heb fysio gehad en heb het nu prima onder controle.

8. gimena

gimena Niet meer actief

heel bekend ver haal heb ik ook last van!
    en de pijn straal ook veel uit na me heupen!!

9. Ik vind juist lopen pijnlijk! En in bed omdraaien.
    Ik kijk het ff aan, als het erger word ga ik zeker naar de huisarts.. en bekkeninstabiliteit daar ga ik nu nog niet aan denken in ieder geval.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Desiree, ik zou gewoon nu de fysio bellen. het zijn zeker bekkenklachten en als je langer wacht wordt het steeds erger, dat garandeer ik je. tegenwoordig heb je geen verwijzing van de huisarts nodig, dus je kunt gewoon bellen.

als je te lang wacht wordt het misschien wél instabiliteit, en dan ben je pas echt ver van huis.

11. gimena

gimena Niet meer actief

ik ga er zo voor na de huisarst als ik moe ben!
    kan ik al hellemaal niet meer lopen.
    dus ben benieuwt wat hij zegt

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik ga er zo voor na de huisarst als ik moe ben!
    kan ik al hellemaal niet meer lopen.
    dus ben benieuwt wat hij zegt

13. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    fysio helpt echt wel, ze leren je bekken te sluiten en zo. Bepaalde massage technieken voor rug en bekken.. werkt prima..

14. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Zo begon bij mij ook de bekkenklachten.
    Ook met die termijn.
    Heb tot ongeveer 22 weken ofzo met erge bekkenpijn gelopen, er werdt zelfs al gepraat over bekkeninstabiliteit die alleen nog maar erger zou worden. Fysio hielp niks bij mij namelijk!
    Maar nou hadden wij ook alleen maar sporten in een groep, en dan af en toe een fysio die vraagt hoe het gaat.
    Niet echt deskundig dus in mijn ogen.

Na de 22 weken is het spontaan verdwenen. Nu nog af en toe last, sinds de kleine erg laag ligt.

Deel Deze Pagina