7 weken na de bevalling bekkenpijn?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mymiracle, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan het dat ik nu pas last krijg van mijn bekken? ik ben 7 weken geleden bevallen en krijg sinds een paar dagen echt steeds meer last van mijn stuitje, onderrug en heupen, bij mijn stuitje heb ik echt zo'n beurs gevoel alsof iemand me keihard getrapt heeft.

kan dit alsnog bekkeninstabiliteit zijn? tijdens de bevalling is de vacuumpomp gebruikt en dat is nogal hardhandig gegaan, totaal ruptuur (niet ingeknipt), er was geen tijd voor inknippen omdat mijn meisje het benauwd kreeg en ontlasting had gehad en haar hartslag wegviel. mijn man zei dat het echt heel grof en snel ging allemaal, echt middeleeuwse praktijken noemde hij het , kan je daar bekkenpijn van krijgen? en had ik het dan niet vanaf dag 1 moeten hebben?

oh ja en uhm......als ik ontlasting heb dan kan ik ook niet "afknijpen", dat had ik wel gelijk na de bevalling maar is nog steeds zo. :)

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi,

zelf heb ik ook last van mijn stuitje. Een zware bevalling gehad, een tangverlossing en flink geknipt.

Je kan een afspraak met een bekkenfysio maken. Die kijkkt je helemaal na. Zelf ga ik ook een afspraak maken.

Succes!

3. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Hoi,

Ik heb net zo'n zelfde topic geopend! :) Ook ik heb na een vacuumverlossing, 8 weken geleden, nog steeds zo'n pijn in m'n stuitje. Precies wat jij omschrijft, heb ik ook, ook zo'n beurs gevoel en het lijkt ook wel een beetje of ik ergens op zit als ik ga zitten (voelt dus een beetje dikkig aan). Ik heb een knip gehad en ben gehecht, maar ook mijn placenta is manueel verwijderd (onder narcose) en dat verwijderen doen ze echt met de hand, dus misschien dat het daarom ook zo beurs aanvoelt. Ik heb overigens niet het idee dat dit mijn bekken zijn, maar meer m'n stuitje en/of bekkenbodemspieren misschien. 's morgens als ik opsta heb ik nergens last van, omdat ik dan waarschijnlijk de hele nacht gelegen heb en er dan geen druk op uitgeoefend wordt, maar naarmate de dag vordert en ik gelopen en gezeten heb, komt het hoe langer hoe meer opzetten. Heb jij dat ook?

Ik kan overigens wel "afknijpen" op het toilet.
    Heb je wel bekkenbodemoefeningen gedaan??

Deel Deze Pagina