Pijn in stuitje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ManonM78, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    Hallo,

Tijdens de bevalling van mijn eerste zoontje, had ik erg veel last van druk op de stuit. ( stuit weeen denk ik
    bij de uitdrijving ging er van alles mis, en uiteindelijk heb ik een verlossende keizersnede gehad.

de pijn in mijn stuitje bleef.
    wel matig. hele dagen zitten vooral wel last.

Nu ben ik zwanger van de 2e. :)
    in het begin bleef de pijn bij matig, maar nu begint het toch echt veel erger te worden, ik word ook wat zwaarder nu, en de druk ligt er op.
    HEEFT ER IEMAND ERVARING MEE? ik lees van alles over therapie, en de VK adviseert mij dat ook, maar lees ook dat de therapie niks helpt...
    :(

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook heel erg last van mijn stuitje :( Ik werk op kantoor en zit de hele dag, heb nu zo'n soort donut waar ik op zit. Maar eigenlijk helpt het niet echt.
    Ik heb sowieso al snel last van mijn stuitje, ook toen ik nog niet zwanger was. Als ik een avondje op een barkruk heb gezeten heb ik nog dagen last van mijn stuitje.

3. Aniston

Aniston Lid

19 jun 2011
    45
    0
    0
    Ik heb aan m'n bevalling ook een gekneusd stuitje over gehouden. M'n zoontje werd uiteindelijk ook met de vaccuum geboren, dus al met al met grof geweld.
    Dat stuitje is me altijd pijn blijven doen. Ik werd al aardig gauw weer zwanger van nr 2 (zoontje was toen 6 maand) en toen werd de pijn ook alleen maar erger. Ben toen op advies van de dokter naar de fysio gegaan en moet zeggen dat hielp echt. Kreeg dan een massage bij m'n stuitje om de spieren enzo los te maken, en bekkenoefeningen. Als ik dat eerder had geweten had ik het veel eerder gedaan, want het bracht echt wel verlichting.
    Ik ben nu aan het eind van m'n zwangerschap en sinds 1,5 maand gestopt met de fysio en het gaat super. Nu weet ik niet of het straks na de bevalling weer op gaat spelen, maar weet dan wel dat ik zo weer naar de fysio toe huppel :)

4. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook,. bij eerste bevalling een gekneust stuitje.
    Hele normale bevalling gehad maar heb weken niet ''normaal'' kunnen zit.
    Altijs schuin of op een kussen.
    Heb er heel lang last van gehad.
    Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik er weer last van en was bang dat het nog erger zou worden na de bevalling.
    maar gelukkig na de bevalling eigenlijk nergens last van.
    Nu zwanger van de 3e en voel hem af en toe weer opkomen(de pijn).
    Als die gebroken zou zijn dan zetten ze hem recht.
    En weet je hoe? de dokter steekt zijn vinger in je kont en probeert hem zo recht te zetten.
    (heeft de dokter gezegt want hij dacht dat hij gebroken was na de 1ste)
    Gelukkig niet zo geweest! want de gedachten alleen zou ik al thuis blijven:p

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ook iemand die ongelooflijke last krijgt van haar stuitje als ze lang zit!! Whahah een verjaardag waarbij ik de hele avond moet zitten is dus echt een ramp hahaha. Op het laatst ga ik alle manieren uitproberen om maar niets te voelen!
    Nu had ik al last ver voor de zwangerschap omdat ik 2x flink van de trap ben gestuiterd in ons oude huis (en nog steeds gingen ze niks aan die gladde trap doen maar ok)
    Ik heb toen ook fysio gehad en kreeg van hem een icepack mee. DIe leg je gewoon in de vriezer, en als ik last heb een handdoek eromheen en dan leg ik hem op en vlakboven mn stuit, de pijn gaat weg. Het is alleen geen blijven oplossing maar het geeft wel verlichting!

xx

6. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    jeetje, een vinger in je kont als ie gebroken is hahahaha..nou liever niet.
    Bedankt voor de tips. ik luister denk ik maar naar het Fysio verhaal...wie weet werkt het. ga van de week even naar de huisarts toe voor de doorverwijzing. zit op kantoor, en ga stuk. word steeds zwaarder, dus steeds eerder, en langer pijn..

nu nog een pijn er bij.

MIJN LIES. iemand daar ook last van???

7. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    nou ik mag dus van de huisarts niet langskomen, terwijl ik van de VK een doorverwijzing krijg naar de huisarts. de huisarts heeft de assistente een briefje laten schrijven, dat ik maar Cesar Therapie moet gaan volgen. en k heb dat ooit al eens gehad voor me rug. domme oefeningen doen, terwijl ik juist pijn krijg door ZITTEN

Deel Deze Pagina