Tenminste ik denk dat ik dat voel. Als ik opsta, te snel beweeg, spant er in mijn buik vanalles aan. Niet dat heel mijn buik gespannen is, het is even soort van spieraanspanning. Zakt vaak wel af zodra ik even sta, zeg na 5 sec. Zijn dit harde buiken? Of zijn het de banden die dan opgerekt worden? Gisterenochtend heb ik bij de hoefsmid 2 uur mijn paarden vastgehouden, daarna even naar de winkel voor een kadootje voor kinderverjaardag, die verjaardag..en hele tijd door als ik opstond kwam die spanning. Denk dat ik te lang gestaan heb. Nu heb ik het vandaag ook. Ik krijg dat gevoel bij opstaan. Als ik eenmaal loop heb ik het idee dat ik zelf mijn buik moet helpen dragen, maar die spanning zakt dan wel af. Als ik zit of lig nergens last van. Puur bij opstaan bukken en te snel bewegen. Doet geen pijn. Voelt alleen aan alsof je je buik moet ondersteunen. Is dit verontrustend of niet?
Dit klinkt inderdaad als bandenpijn of onschuldige harde buiken, heb ik ook heel vaak bij het opstaan, traplopen, was vouwen etc., pas als je harde buiken regelmatig komen (dus ook als je op de bank zit en niks doet en meer dan 8 keer per uur) is het verontrustend, zeker als ze pijn gaan doen zou ik bellen. Als je het zelf niet vertrouwd dan uiteraard naar je gevoel luisteren en bellen.
Als ik zit dan heb ik nergens last van. Als ik lig ook niet. T is echt met bewegen. Vooral opstaan, bukken, te snel en onbeheerst bewegen. Pijn doet t niet. Maar heb het nou al 2 dagen zo dat ik het bij elke beweging voel. Daarna zakt het wel af hoor. ALs ik eenmaal in beweging ben. Echt ongerust ben ik nog niet. Heb de verlos een mailtje gedaan met de vraag of het mijn banden zijn of harde buiken. Had vanmorgen dikke gelige afscheiding. Nu is het weer doorzichtig en dunner.
Ik weet niet of het hardebuiken zijn. Dat gevoel ken ik wel maar hier komt het gewoon zomaar, bij bewegingen of als ik gewoon stil lig/zit. En mn buik is dan ook zeker wel bijna 1 minuut lang hard. Gister 3 uur lang gehad om de paar min , kon niet eens recht lopen. Tis een vervelend gevoel maar kan niet echt kwaad. Ik weet ook niet hoe bandenpijn voelt dus het kan inderdaad dat zijn ?
Hier sinds een week ook af en toe een harde buik, ik voel mijn buik dan opeens keihard en straks worden en duurt ongeveer een minuut zoals Ikdus ook zegt. Heb dan het idee een grote, zware, leren voetbal in mijn buik te dragen, doet geen zeer, voelt alleen erg strak en hard. Mijn man en een vriendin hebben het ook gevoeld, is dus van buitenaf ook goed verschil te voelen met tussen de 'normale' buik en de harde buik. Als het weer wegtrekt voelt de buik dan ook meteen weer zacht en soepel. Misschien ben je inderdaad wel te druk geweest gisteren. Als je het niet vertrouwd even de vk bellen.
Bij mij voel je aan de buitenkant helemaal niets. Je ziet er ook niets aan. T is nu weer over, heb paar uur op een stretcher in de zon gelegen, kan nu weer normaal opstaan en bewegen. Zal wel idd te veel gedaan hebben gisteren. Zou ik dan wel een harde buik gevoeld hebben, of toch mijn banden? Ben niet ongerust moet ik zeggen. Beeb is ook erg druk al hele dag. Hou maar een lekkere luie dag houden in de zon.
T is prachtig weer om te luieren in het zonnetje he dames.. Verloskundige mailde terug dat het ws een soort van harde buiken is door mijn drukke dag van gisteren, dat t nog het staartje is zeg maar. Advies: rusten! Okido...al hele dag lekker buiten!
Denk dat het niet echt harde buiken zijn! Je zit nu wel in die periode van groeispurt, dus denk dat je banden onder spanning staan! Ik had bij mijn dochter alleen de laatste weken harde buiken, maar heb het nu al een paar weken elke dag! Maar mijn buik is ook echt keihard dan, houdt ook een minuut aan en juist als ik zit of lig! Je ziet zelfs de kont van de baby eruitkomen en ik moet altijd plassen! Ze doen ook geen pijn, maar irritant is het soms wel! Wel lekker rustig aan doen jij
Herkenbaar... Ik heb een 1,5 week rustig aangedaan na ziekenhuis opname maar merk dat nu ik meer doe ik ook vaker last van mn buik heb, idd dat harde gevoel, ook als ik rustiger aan doe.. Denk dat het bij mij ook beetje de darmen zijn.. En het vinden van de juiste balans tussen rust en activiteit vind ik best moeilijk..
hier ook vaak letterlijk een harde buik. het is idd. net alsof de hele buik hard is en alle spieren aangespannen zijn. meestal heb ik het ook als ik te lang heb rechtgestaan of te druk ben geweest. zolang je het niet met enige regelmaat krijgt, is er niets aan de hand. dan moet je eigenlijk 'gewoon' rustiger aandoen. is wel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, haha
Stomme is, bij mij zie en voel je neits aan de buitenkant .. T is echt puur een gevoel van binnen en onderin mijn buik zeg maar. Maar volgens de verloskundigen kan iedereen een harde buik anders ervaren. Ze noemde het een soort van harde buik hahaha.. T is weg nu..dus zal idd te maken hebben met te veel doen. Ga er meer rek mee houden, schrik er toch een beetje van. Idd pas als je dit met regelmaat hebt, en in rust, dan moest ik direct bellen. Nou dat was bij mij echt niet het geval.