urineweginfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sammy79, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo,

Ik ben 30 juli gestopt met de pil om proberen zwanger te worden. We zitten nu dus in ronde 5. Ik heb nu net mijn menstruatie gehad (dag 7). Ik heb al een tijdje last van mijn onderrug en onderbuik. Het werd nu echt ondraaglijk de pijn. En ik kreeg erg veel pijn met plassen. Ik dacht eerst dat het met ontpillen te maken had en de pijn van mijn menstruatie af kwam. Maar toen het plassen zo'n pijn ging doen dacht ik pas aan een blaasontsteking.

Vandaag naar de huisarts geweest en is mijn urine nagekeken. Er zaten behoorlijk wat ontstekingen in. Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen van 3 dagen 2x daags 1 tab. Het wordt nu eerst behandeld als een urineweginfectie. Maar hij kon mij niet met zekerheid zeggen dat het een ontsteking van mijn urinewegen is. Het kan ook ergens anders vandaan komen.

Nu mijn vraag. Kan het zo zijn dat de infectie de zwangerschap tot nu toe misschien heeft tegen gehouden?

En maakt het uit dat ik nu antibiotica heb gekregen. Dag 7 van de cyclus kuur van drie dagen. Wel eens gehoord dat antibiotica invloed heeft op de zaadkwaliteit van een man. Maar heeft het bij de vrouw ook invloed op het zwanger worden?

Groetjes, Sammy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi sammy,

De blaasonsteking heeft geen invloed op het zwanger worden. Het is afhankelijk van welke antibiotica of het invloed heeft om nu zwanger te worden. sommige antibiotica's worden afgeraden in de zwangerschap omdat het een negatief effect op het kindje kan hebben. Ga dat even na anders is het verstandig eerste even van de blaasonsteking af te komen en daarna weer te gaan proberen.

Imke

Deel Deze Pagina