hoi, ik ben constant duizelig en soms is het zo erg dat ik dreig flauw te vallen. Ik ben hiermee al naar de vk geweest en die hebben gecontroleerd op ijzergehalte en zwangerschapssuiker en beiden waren perfect. Ik kreeg te horen: tja, dan hoort het erbij, de een is misselijk en jij hebt dit. Maar ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. Ik heb ook nog een zoontje van 10 maanden waar ik voor moet zorgen en dat gaat niet als ik constant dreig flauw te vallen. Tips??
Hoe is je bloeddruk? Is die erg laag? Ik heb er zelf ook veel last van. Ben zelfs al een keer flauwgevallen. Dit komt door mijn lage bloeddruk. Tips zijn (die bij mij niet altijd helpen) af en toe een zout dropje, een boullionnetje drinken. Regelmatig kleine beetjes eten. (6 x per dag), veel water drinken. En vooral rustig aan doen. Als je te lang stil staat even bewegen met je benen. En als je voelt dat je moet flauwvallen je hoofd tussen je benen houden. Het is inderdaad eng omdat je al een kleintje hebt. Dat heb ik ook met mijn zoontje. Als het echt niet gaat probeer dan even een paar uurtjes opvang te regelen zodat jij even kan rusten. Sterkte!
Hier heb ik ook al een tijdje last van. Twee dagen geleden kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat mijn bovendruk maar 80 was. Erg laag, had ook last van hoofdpijn, zware vlekken zo nu en dan. Een bouillon en limonade (suiker en zout) moet eigenlijk helpen. Probeer het uit. Sterkte ermee!
Ik heb dit ook gehad aan het begin van de zwangerschap. Ben er zo beroerd van geweest. De gyn vertelde mij hetzelfde , maar op aandringen ben ik toen doorgestuurd naar een neuroloog. Ik bleek een virus op mn evenwichtsorgaan te hebben. Is helaas niks aan te doen en gaat na een week ongeveer vanzelf beter. Misschien heb jij hetzelfde? Sterkte in elk geval.
heb al vanaf het begin van de zwangerschap hetzelfde als dat jij hebt en het is alleen maar erger geworden(ik hoop dat het na de bevalling over is, was bij de eerste namelijk 9 maanden misselijk en duizelig en was daarna bijna direct over). bloeddruk, ijzer, suiker alles is prima. kreeg in het ziekenhuis te horen dat ik langzaam moest opstaan(dat gaat ook lukken met een kind van 1,5 jaar, op dagen dat ik langzaam opsta heb ik dezelfde klachen dus het helpt ook niet) bij mij maakt het niet uit of ik zit, loop of stil sta. ik verschoon mijn dochtertje nu zittend op de grond/bank/bed en ga zitten zodra ik het op voel komen. als mijn man werkt ga ik met mijn dochter ergens op visite zodat ik niet alleen met haar ben mocht ik wel flauwvallen. heel veel sterkte ermee.
bedankt voor jullie reacties... als het inderdaad dat virus zou zijn zou ik er al vanaf moeten zijn, want ik heb het al bijna 2 maanden nu... bijna vanaf begin zwangerschap... gelukkig is mijn moeder veel thuis en woont ze hier in de buurt dus die kan me veel helpen...
Ik heb standaard een klein zakje zoute ovaaltjes in mijn tas. Dit zijn suikervrije maar zoute drop van klene die je bijv bij de drogist kunt kopen. Wanneer ik me flauw voel neem ik een dropje. Mijn collega had dit ook heel erg en was ook erg geholpen met drop. Teveel drop is natuurlijk niet goed dus beperk het wel naar wanneer je je flauw voelt. Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.
hier ook en ben al es flauw gevallen , je moet zorgen dat je je niet te warm kleed en vooral alles heeel rustig aan en traag doen dan gaat t wel goed , kom ook niet te snel overeind van zit naar staan en lig naar staan