En dan opeens slaat midden in de nacht de stress toe. Aankomende week is de groep 8 musical van mijn dochter. Belangrijke dag dus. Tegelijkertijd kan ieder moment de beeb zich aandienen (nu 40 weken zwanger) en dan zal je natuurlijk net zien dat het juist die dag is. Of erger, dat de vliezen breken tot grote schaamte van mijn oudste dochter. Als het allemaal rustig is ga ik natuurlijk, maar wat als de weeen beginnen. Ik kan het toch niet laten afweten? Manlief sturen en alleen thuis blijven? Wel gaan als het allemaal nog niet te heftig is? Heb dochter al gevraagd wat ze wil (bijvoorbeeld dat we oma uitnodigen) maar die heeft zoiets van, nou van mij hoeft niemand te komen hoor. Tja, toch een puber aan het worden. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat ze daar niet alleen staat, dat er voor haar wel mensen komen kijken en dat ze zeker niet het gevoel krijgt dat ze op de tweede plek staat wanneer de baby er is. En waarschijnlijk maak ik me gewoon veel te druk, er zijn genoeg andere dagen de komende weken,.....
Oo jee, ik zou het niet willen missen de musical van mijn oudste, maar ja als de weeën beginnen, kan je het helaas niet tegenhouden. Ik zou als back-up wel oma of opa vragen of zij willen gaan kijken in geval dat. Of iemand anders die belangerijk is voor je dochter. Zou sneu zijn als niemand er voor haar is. Een andere optie dat oma bij de bevalling is en manlief naar de musical gaat in geval de bevalling begint? Ik zou in ieder geval wel iemand vragen om er naartoe te gaan.
Ook al zegt ze zelf dat ze niet wil dat er iemand komt, op de dag zelf is dat echt anders. Als alle ouders er zijn en van haar is er niemand dan zal zij zich echt alleen voelen. ( ook al hebben jullie een heeele goede rede). Alleen daarom zou ik oma standby laten zijn. Misschien niet eens in overleg met je dochter als het voor haar niet hoeft. Ik kan me herinneren van mijn musical dat iedereen toch ging spieken tussen de gordijnen door wie er allemaal waren.
Het is maar een musical. Wordt tegenwoordig zooo opgeblazen allemaal, terwijl de laatste schooldag natuurlijk echt het moment is waarop afscheid wordt genomen.En een kind in groep acht weet echt wel dat wat moet, moet.
Nou, daar ben ik het niet mee eens! De musical is "het" grootste ding in groep 8! Iets waar je als kind het hele schooljaar naar uitkijkt. Ik kan me voorstellen dat TS zich er druk om maakt! Ts, misschien kan je inderdaad oma als Back-Up houden. En voor jezelf, mocht je er niet bij zijn, er wordt volgens mij op veel scholen een film van gemaakt. Zo kan je het zelf terugkijken😃
Oh dat zie je echt verkeerd, het is een ding hoor! Mocht je niet kunnen, vraag je je man of iemand van school te Skypen. Ben je er toch helemaal bij!
Hier ben ik het ook niet zo mee eens. Ik zou in ieder geval zorgen voor die back-up, in dit geval oma. Toch fijn als er iemand is voor haar mochten jullie er niet bij kunnen zijn. Ze zegt nu wel dat het van haar niet zo hoeft maar op dat moment denk ik dat ze er heel blij mee is. Maar hopelijk laat de baby even op zich wachten en kunnen jullie er gewoon bij zijn!
Serieus???? Stel je dan eens het volgende voor: Een 12 jarig meisje, dat helemaal alleen in de ontvangsthal staat. Terwijl om haar heen al haar vriendinnetjes bloemen en knuffels krijgen, en ze van vaders en moeders, opa's en oma's om haar heen hoort 'ooh wat was je goed, oooh wat kan je mooi zingen, wat zijn we trots op je!' En dan staat daar een 12 jarig meisje moederziel allen.... En jij beweert dat dat niet uitmaakt?????? :x Wat lief TS dat je daar over na hebt gedacht. Ik weet nog dat ik mijn musical het hoogtepunt van het jaar vond. En mijn moeder ook Een back up oma lijkt me een heel goed idee! En misschien ook nog wel een tante, oom of leuke buurvrouw. En na de voorstelling van jou een telefoontje en een hele mooie bos bloemen. Dan staat ze waarschijnlijk trots tegen iedereen te vertellen dat haar moeder 'NU' een krijgt.
Ook niet mee eens. Mijn dochter heeft hem donderdag gehad en het is echt super belangrijk voor ze. Soort van afsluiten van al die jaren en voor de papa's en mama's ook. Ze vond het heel fijn dat oma en overgroot oma erbij waren. Kijk gewoon wat voor jouw mogelijk is en misschien oma toch mee nemen
Och Lousaa weer met zo'n verrot antwoord.. Laat jij jouw kinderen straks lekker alleen gaan joh.. Horen we dan wel of ze het leuk vonden zonder je. De 3 belangrijkste dingen in groep 8 zijn de Cito, kamp, en de musical. Ik als juf van groep 8 kan het weten. Vind het een prima idee om oma stand-by te hebben. Mocht jij dan niet kunnen dan is ze in ieder geval niet alleen.
Echt niet eens. Dat is dus echt een hoogtepunt! Dat was het vroeger al Rn zelfs nu ik ruim 30 ben praten we er nog wel eens over met vriendinnen. Dat is je afscheid, spannende tijd, afsluiting.. Ik snap het dilemma t's! Opa's en oma's lijkt me een goede stap! Is ze in elk geval niet alleen!
Typisch een opmerking van jou T's; ik zou een back up regelen. Vraag opa en oma of zij willen gaan als het nodig is. Desnoods een oom of tante? Ik snap dat je je zorgen maakt, de musical is echt een groot ding in groep 8 en daar wil je als ouder gewoon bij zijn.
Mijn moeder heeft mijn musical gemist om precies dezelfde reden. Er kwam bij ons gewoon regelmatig een baby bij Ik weet dat nog heel goed, maar ik besefte me ook dat het niet anders kon. En ik had daarentegen wel mijn vader en zusjes in het publiek zitten. Ik zou dus zeker een back up regelen!! Als ze in elk geval publiek heeft dat speciaal voor haar komt, daarnaast heb je natuurlijk al zoveel indrukken die avond die er ook nog bij komen, dan zal ze het vast als een mooie speciale avond ervaren. Maar wie weet kan je er zelf bij zijn!
Gelukkig zijn jouw kinderen nog niet zo oud! Wacht maar... Ik zou zeker met oma gaan en voor de zekerheid een extra maandverband dragen! Ga lekker heen, ze zal het zeker waarderen en fijn vinden ookal zegt ze wat anders.
Regel een backup en overleg dat met je kind Bij mij was het no big deal; totdat ik zag dat mijn moeder en zus er zaten - die waren er nooit, ook niet bij dingen die ik WEL onwijs belangrijk vond - dus toen pas realiseerde ik mij dat het een 'big deal' was. Als zij daar niet hadden gezeten, had ik zoiets gehad van: just any other day. Mijn ouders waren er toch nooit, dus waarom ze daar verwachten...? Maar het ligt er maar net aan welke waarde je kind er aan hecht. Ik heb tig keer gezien hoe andere kinderen overladen werden met bloemen, knuffeltjes en blije ouders en er voor mij niemand was. Sterker nog; ik heb tig keer een schoolkamp of schoolreisje gehad waarbij niemand mij gehaald of gebracht had. Zelfs 1 keer gehad dat ik met een weekendtas naast de school stond na 3 dagen kamp in Duitsland en iedereen al opgehaald was, behalve ik en dat ik zelf moest bellen waar ze bleven. Je hoeft als ouders zijnde niet overal bij te zijn. Zolang je er maar met je kind over praat en op andere manieren het 'gat' probeert te dichten krijg je geen boze of verdrietige gevoelens. Daar ging het bij mij ook mis
Vraag opa en/of oma of ze stand-by willen staan, mocht de bevalling beginnen, kunnen hun naar de musical. Lousaa zal wel geen pubertijd hebben gehad. Natuurlijk is die musical een big deal.
Ik dacht al dat ik de enige was bij wie dat opviel.. TS, zeker een back-up regelen hoor! Het is natuurlijk superstoer om te zeggen dat je helemaal niemand nodig hebt en dat het je niets uitmaakt als papa en mama niet komen, maar als je daar dan staat in je eentje, is dat echt wel heel naar.. Ik hoop voor jou dat de baby niet net die dag uitkiest en dat je zelf gewoon lekker kunt gaan kijken!
Ik zou inderdaad back up regelen, het is zo belangrijk voor die kinderen! Al die spanning van te voren, na afloop complimentjes etc. En mocht de.baby komen, zou ik op een later moment uitgebreid de film met haar kijken en daar een speciaal momentje van maken
Bedankt iedereen voor de reacties. Heb me maar voorgenomen om gewoon niet die dag te bevallen Wil het zelf gewoon niet missen. Een beetje gerommel tijdens de musical kan ik wel hebben. Het moet allemaal wel heel heftig zijn wil ik niet gaan. Het is hier op school wel echt een ding. Niet zozeer de musical (die ze zelf hebben geschreven) maar ook na afloop de persoonlijke speeches van de docenten voor alle kinderen, met de hoogte/diepte punten van de schooltijd en de wensen voor het komende jaar en wat juist dat kind zo bijzonder maakt voor de school. Qua backup is het allemaal wat lastiger, oma moet werken en stief-opa wil graag gaan, maar daarvan weet ik dat dochter er echt niet op zit te wachten (die is nogal storend dominant aanwezig vaak). De volwassen vrienden waar mijn dochter ook op gesteld is wonen allemaal wat verder en zijn afhankelijk van het OV. Dus die zouden moeten blijven slapen. Dat zie ik weer niet zitten, zou wel heel ongemakkelijk worden. Dus, ik vraag een bevriende moeder, iemand waar mijn dochter echt gek op is, om haar een beetje onder haar hoede te nemen. Incl cadeautje en complimenten etc. En ik bel even met de juf, dat er wel een fatsoenlijke film gemaakt wordt omdat ik het echt verschrikkelijk vind dat ik er niet bij ben. En dan inderdaad later samen de film kijken op een moeder dochter avondje Maar ik ben er gewoon bij hoor, de beeb wacht maar even