Pijn in vingers

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marjolein25, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemiddag

Sinds een week heb ik last van mijn handen en dan voornamelijk in mijn vingers. Ik merk ook dat ik minder kracht heb in mijn handen. Mijn broek ophalen vind ik al lastig. Soms tintelen ze ook behoorlijk maar dat is voornamelijk als ik erop gelegen hen

Ik ben nu 35 weken zwanger en vraag mij af of dit ook een symptoom kan zijn!

Daarnaast heeft mijn zoontje de 5e ziekte en las dat je als volwassen dan gewrichtspijn kan hebben. Bloed wordt daarop nu gecontroleerd.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MArjolein,

klinkt als vocht vasthouden doordat je al zo ver zwanger bent. Je zenuwen in je hand worden afgekneld en dat geeft een tintelend gevoel. (vergelijkbaar met carpaal tunnel syndroom). Vaak als je bezig bent met je handen wordt het wat minder, maar het is een naar kwaaltje ja. Probeer je handen goed in beweging te houden, eventueel wat hoger te leggen als je zit of ligt.
    Mocht het na de zwangerschap niet beter worden, misschien even naar de huisarts om te zien of het geen blijvend carpaal tunnel syndroom is.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina