Al bij verschillende fysio praktijken geweest en tot nu toe weet niemand het echt. Heb al minstens 5 jaar een brandend trekkend gevoel in mijn lies, vooral als ik mijn benen een tijdje gebogen heb en weer naar strek ga. Voornamelijk van zit naar staan, of op mijn zij liggen en daarna weer de benen strekken op de rug doen erg pijn. Uren wandelen en staan gaan wel goed, dan heb ik nergens last van. In de ochtend ook geen last na een goede nachtrust (behalve als ik per ongeluk op mijn zij heb gelegen). Heb het idee dat het echt mn spieren zijn, ik voel geen directe pijn in het gewricht. Fysio zei ook dat mn adductoren extreem hard en gespannen zijn. Heb vele oefeningen gehad maar niks helpt tot nu toe. Ene fysio zegt impingement, andere had het ineens over heup dysplasie en weer een andere dacht dat het met mijn houding te maken had. Uiteindelijk komen ze elke keer weer van hun 'diagnose' terug omdat ze niks geks terug kunnen zien in mijn beweeglijkheid en stand rug/heup/bekken/benen. Alles ziet er in principe gewoon goed uit. Maar ja die pijn wordt elke maand toch langzaam steeds erger. Iemand nog ideeën of herkenning? Of tips? Ik heb het dus al jaren, maar het is wel de afgelopen tijd sinds moederschap erger geworden...
Mijn moeder had het ook en bij haar ligt het aan de lengte van het been. De een is iets korter dan de ander. Ze heeft nu een zooltje in haar schoen.
Is er uberhaupt al eens een foto of een echo gemaakt? Liesklachten komen heel vaak voor uit het heupgewricht maar het kan ook zomaar zijn dat je met een dusdanig beenlengteverschil loopt dat dit dit klachten geeft. Ik zou je willen adviseren om een afspraak bij de huisarts te maken voor verder onderzoek.
Ik heb ook best last van mijn lies, vooral links. In april is heupartrose geconstateerd d.m.v. foto’s. Gisteren had ik een andere fysio en die had het idee dat het idee dat het vooral uit mijn bekken komt. Er staat veel spanning op de spieren en ook de rug is best stijf.
Ah wat vervelend zeg! Mag ik vragen hoe oud je bent? En wat zijn jouw klachten precies? Ook een soort spierpijn in de lies? Ik ben zelf 'pas' 34 dus hoop dat dat te jong is voor artrose....
Ik ben 45. Wat ik heb begrepen dat er veel mensen artrose hebben zonder klachten te hebben. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn.. Ik kreeg vorig jaar aug/september last van mijn heup en af en toe ook van mijn lies. In kleermakerszit zitten gaat moeizaam (ging voorheen probleemloos). Daar krijg ik pijn van in mijn heup en de lies. Als ik op mijn.rug ga liggen met gestrekte benen, kan ik mijn linkerbeen vaak niet gelijk plat neerleggen omdat het dan teveel pijn doet in mijn lies. Gisteren moest ik bij de fysio op de behandeltafel liggen en dan mijn linkeronderbeen naar onder laten bungelen (dus naast de tafel laten hangen). Dan voel ik het gewoon heel erg trekken in mijn bovenbeen en lies.
Ooit naar tendinitis gekeken? Ik heb dit aan mijn heupen super vervelend een kant is erger. Maar dit staat wel in verband met 'belasting'
Mijn zoontje had ook pijn in zijn lies en bleek helemaal scheef te staan, hij is gekraakt. Nu zou het beter moeten worden (is recent gebeurd)
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ben toch maar langs de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar de orthopeed. Daar krijg ik woensdag een röntgenfoto en een consult met de arts. Loop er nu al zoveel jaren mee dat het tijd wordt er eens goed naar te laten kijken. Huisarts en laatste fysio dachten gelukkig niet aan slijtage of dysplasie (mijn twee grootste angsten). Maar hopelijk kunnen ze toch iets anders (onschuldigs) vinden want ben er helemaal klaar mee. Ohja en heb zelf ook een afspraak gemaakt bij de podotherapeut (al voordat ik afspraak in het ziekenhuis had gemaakt). Ik ga dus van jaren aanmodderen nu maar even all in
Bij mij kwam het uit mijn si gewricht, daar ook al naar gekeken? Tegen spierspanning kan dry needling goed helpen, maar op die specifieke plaats weet ik niet of dat kan.