Pijn in zij/rug/ribben tussen borsten en buik.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mary Jane, Nov 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    lieve meiden,

Sinds ruim een week heb ik regelmatig pijn in mijn zij. Na een lange dag werken kan ik niet meer gewoon op een stoel zitten. Het lijkt een trekkerige soort spierpijn. Ik dacht dat het bandenpijn was, maar dat zit onderaan je buik en in je lies begreep ik. Dit is echt ter hoogte van mijn ribben en trekt soms ook naar mijn rug (op dezelfde hoogte). Meestal is het over als ik in bed lig, maar dat was vannacht niet het geval. Weet iemand wat dit voor pijn is? Mijn buik groeit hard op het moment. Komt het daar misschien gewoon door? Sinds kort voel ik het ook aan de rechter kant. Soms ga ik maar gewoon naar bed, omdat het alleen dan geen pijn deed. Wie kan mij helpen?

liefs Mary Jane

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ik had (denk ik) diezelfde pijn toen ik zwaner was. De arts kon niks vinden maar dacht dat het kwam omdat kindje tegen de spieren van mijn ruggegraat (aan de binnenkant) drukte en dat daar`de pijn vandaan kwam. Heel vervelend maar niks aan te doen.

Bij mij ging het na een tijdje ook weer over.

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ik heb precies hetzelfde! Bij mij kwam het pas toen mijn baarmoeder echt tegen mijn ribben aan begon te zitten. Ik denk dus dat het gewoon daardoor komt bij mij. Mijn rechterrib doet zowel voor als achter pijn. Regelmatig rekken helpt wel een beetje, maar echt fijn voelt het niet.... Ik heb helaas geen gouden tip voor je!

4. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    hier ook hetzelfde maar het trekt meestal wel ff weg als ik op mijn rug ga liggen. Helaas is dit het enige wat voor mij helpt, al is het van korte duur

5. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik heb dat ook, het enige dat bij mij nog (tijdelijke) verlichting brengt is overstrekken.

6. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    dag meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Op mijn rug gaan liggen geeft mij helaas ook maar tijdelijke verlichting. Ik ben vanmiddag naar mijn VK geweest en die heeft mij doorverwezen naar de gyn. Toch een extra echo om te kijken of er iets is. Toen ik binnen kwam zag mijn VK meteen dat ik heel hard gegroeid was in de afgelopen drie weken. Ze zegt dat mijn baarmoeder nu zo groot is als hij met 28 weken moet zijn, terwijl ik nog maar 24 weken ben! Hoop dat ik snel bij de gyn. terecht kan!

liefs Mary Jane

7. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    oh ja....

- wat mijn NOG beter helpt dan op bed liggen is IN BAD liggen

- foto's van mijn (enorme) buik staan in mijn album!

xx

8. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    kan het geen groeispurt en groeipijn zijn dan!
    en ik vindt je buikkie wel mee vallen kwa groote hoor ;)

9. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ik heb het ook sinds twee weken. Vooral als ik veel gedaan heb. Bij mijn ribben en naar mijn rug toe. Als het ware echt op mijn rug. Doet echt verschrikkelijk veel zeer. Overstrekken helpt idd nog wel eens. En er een kruikje tegen aan doen.

10. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Valt reuze mee, die buik, mooi buikje heb je.
    Veel succes bij de gyn!

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik kan niets anders zeggen dat het waarschijnlijk komt van de snelle groei van je baarmoeder waarmee er toch aan bepaalde spieren "aan alle kanten" wordt getrokken, en idd daar kan je ontzettend last van hebben...

ik heb tot pakweg 22 wkn glad geen buikje gehad daarna begon het pas echt een beetje te groeien en dat deed idd best wel zeer maar goed wat meer rust en wat eerder naar bed wilde nog wel eens helpen...

trouwens als ik jouw buikje zo zie snap ik niet dat er gezegd wordt dat jouw buik(baarmoeder) veel te groot is voor die zwangerschapsduur...

ik persoonlijk vindt het een heel "net en mooi" buikje hoor....

succes bij de gyn en sterkte met de pijn meid...

gr.smoekie

12. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    en hoe is het nu met de pijntjes?

13. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    dag meiden,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb nu nog steeds wel pijn, maar ik heb wel het idee dat het iets minder wordt. Ik voel het constant, maar 's avonds is het het ergste. Ik heb zelf ook het idee dat mijn buik veel te hoog zit! Als ik vergelijk met de meiden op de zwangerschaps cursus is dat ook zo. Ik weet ook niet hoe dat kan. Het voelt wel vervelend. Volgende week vrijdag ga ik naar de gyneacoloog. Helaas kon het niet eerder.

liefs MJ

Share This Page