Afkorting mnp?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door suus1983, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Dag,

Ik bekeek vandaag mijn zwangerschapskaart en er stond oa de afkorting mnp+. Nu heb ik niet kunnen vinden wat dat betekent, kunt u mij dat vertellen?

Groetjes Suus

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi suus,

Waar stond dit precies? De afkorting komt mij zo 1,2,3 niet bekent voor...
    Misschein dat ik het kan achterhalen als jeme verteld waar het precies stond. En anders kan je het de volgende controle eens navragen.

Imke

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Bedankt voor uw reactie. Ik heb volgende week weer een afspraak, dus dan zal ik het dan even aan hun vragen. Het stond onderaan mijn formulier bij de beschrijving van mijn vorige bevalling.

Ik had nog een vraag. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik met 42 weken ingeleid en heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad omdat mijn zoontje niet door mijn bekken bleek te passen. Hij was ook aan de grote kant, 56 cm en 4960 gram. Ik ben op suikerziekte gecontroleerd en dan was niet de oorzaak. Waarschijnlijk gewoon erfelijk bepaald.

Nu is mijn vraag wat ik kan verwachten bij deze zwangerschap. Ik krijg wel groeiecho’s vanaf 32 weken, maar wat zou er kunnen gebeuren als het weer een groot kindje wordt en de bevalling weer niet spontaan op gang komt? Wordt er dan afgewacht tot 42 weken, wordt er dan ingeleid (mag dat na een ks?) of wordt een geplande ks gedaan?
    Ik begrijp dat dit natuurlijk per ziekenhuis wel verschilt, maar wat misschien weet u iets meer?

Alvast bedankt,

Groetjes Suzanne

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Dit is iets wat je met de gynaecoloog moet bespreken.
    Ik neem aan dat ze je niet over de 40 weken zullen laten gaan, maar inleiden bij een keizersnede heeft geen voorkeur.Ik denk dat ze het zullen laten afhangen van de groeiecho's. OOk zullen ze ook deze zwangerschap je suiker controleren en inderdaad groeiecho's maken.

Imke

Deel Deze Pagina