Misscchien dat deze vraag al een keer gesteld is. ik ben nu presies 8 weken en in 29 juli ben ik uitgerekend ik zou graag in de mei vakantie nog 2 weekjes er tussen uit willen met het vliegtuig. met hoeveel weken mag je echt niet meer vliegen ik heb co ouderschap dat betekend dat mijn dochtertje van 5 weekenden zie en vakantie periodes en mijn dochtertje van 14 maanden is altijd bij ons maar zou het super leuk vinden als ik toch nog met zijn alle ff kan genieten. hopelijk advies. En anders vanaf waneer mag je met de baby vliegen. groetjes.
Dat is per vliegtuigmaatschappij verschillend. Als je op de site kijkt van de verschillende vliegtuigmaatschappijen moet je er iets over kunnen vinden. Volgens mij ligt de grens bij 36 weken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je voelt. Ik heb gevlogen met 18 weken en dat ging prima, maar ik moet er nu toch al een aantal weken niet meer aan denken. Als je gaat vliegen, dan moet je wel een zwangerschapsverklaring meenemen zodat je kunt bewijzen hoe ver je bent. En je mag niet meer bij de nooduitgang zitten
Pas op hoor, er zijn heel veel maatschappijen waar die grens veel vroeger ligt! Merendeels zelfs. Soms al vanaf 28 weken! En daarna heb je dan een verklaring van de gyn nodig en vaak zijn evt. kosten van bijv. een tussenlanding veroorzaakt door jouw zwangerschap voor jou (weet niet wat een liter karosine kost, maar zal vast een duur tripje zijn ) Liefs Elea
Volgens mij is het bij de meeste maatschappijen tot 7 maanden, of 8 maanden. Ik zou het zelf niet doen, maar ieder zijn eigen keus.
Ik ben met de laatste zwangerschap met 30 weken met transavia naar Griekenland geweest en met 32 weken terug. Ik heb genoten, lekker met mijn dikke buik en heel weinig kleren aan. Na de vakantie moest ik nog 2 weken werken en toen begon mijn verlof. Ik vond het echt een aanrader We hebben niet zoveel ondernomen maar dat is mijn ideale vakantie. Bij transavia mag je tot 36 weken vliegen en bij de meeste andere tot 32/34 weken
Hoi ik ben met 16 weken met de vliegtuig richting Egypte gegaan. Dat ging prima, ook al was het best een lange reis met tussenstop. En met 30 a 32 weken zal ik pas weer terugvliegen. Bij dit maatschappij kon ik nog tot de 36 weken vliegen. Ik heb voor de zekerheid toch nog een zwangerschapsverklaring van mijn verloskundige gekregen in Nederland, voor het geval dat. Ik heb nog geen ervaring hoe het zal zijn vliegen met een hele dikke buik, maar komt goed denk ik.
Ik ben net terug van een reisje canarische eilanden. Bij deze maatschappij mocht je tot 36 weken vliegen, maar verschilt per maatschappij. Je moet idd wel een zwangerschapsverklaring meenemen. Ik heb hem echt nodig gehad. NU ben ik ook echt wel kollosaal en zou je niet zeggen dat ik nog 2 maanden moet, maar toch. Moet je echt bij je hebben. Ik heb genoten van de vakantie. Geen last gehad van mijn buik in de vakantie. Idd lekker rustig aan gedaan en genoten.
Volgens mij mag je bij de meeste maatschappijen met een baby van 6 weken weer vliegen, mits de baby niet te vroeg geboren is (dus niet voor de 37 weken)en geen complicaties heeft gehad bij de bevalling.