pijn klachten 4 maanden na bevalling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xellepel, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Een week of 3 geleden kreeg ik wat last van buikpijn onderin mijn buik. Ik had het idee dat het spierpijn was omdat ik de hele middag in het dorp gelopen had. Het ging alleen niet echt weg. Het bleef af en toe een beetje zeurderig aanwezig met bewegingen (opstaan en lopen)

Vorige week ben ik weer begonnen met werken en op dag 3 begon ik last te krijgen van mijn onderkant aan het einde van de dag. Het gevoel alsof je flink ongesteld bent waardoor ik moeite had om langer dan een paar minuten te staan bij bijvoorbeeld koken of aankleden baby. Het weekend ging weer goed, rustig aan gedaan. En deze week heb ik er wederom last van.

Nu wil ik er naar laten kijken maar niet door mijn huisarts. (Lang verhaal om dit uit te leggen) Kan ik de verloskundige nog bellen of is dat een beetje raar, 4 maanden na de bevalling? Of moet ik me gelijk bij een bekkenfysiotherapeut aanmelden of kan dit niet rechtstreeks?

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als het gaat om pijn in je spieren kun je natuurlijk zonder verwijzing naar de fysio/bekkentherapeut gaan. Maar je geeft ook aan dat het voelt als een soort menstruatie pijn. Onze vk gaf aan dat je na de kraamperiode voor klachten bij jezelf de huisarts moest bellen.
    Ik weet natuurlijk niet waarom je niet bij je eigen huisarts terecht kunt, maar kun je geen afspraak maken bij een andere huisartsenpraktijk en je over laten schrijven?

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Je moet idd de huisarts bellen.
    Je kan ook een afspraak maken bij een andere arts...

4. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik zou er ook mee naar de huisarts gaan.
    En misschien inderdaad een andere huisarts zoeken?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Voel je aan de onderkant ook een zwaar gevoel? Alsof er elk moment een grote bal uit kan komen?

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat heb ik ook daarom ben ik doorverwezen naar de gyn dus ik zou gewoon bellen naar de huisarts en vragen om een doorverwijzing

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ts, bij een zwaar gevoel van onderen, heb je een grote kans dat het een verzakking is. Dit voel je voornamelijk aan het eind van de dag of wanneer je veel gedaan hebt. Hiervoor zou ik naar een bekkenfysio gaan. Dit kan zonder verwijzing en de fysio kan kijken of het verzakt is of niet.
    Van een verzakking kan je ook buikpijn krijgen.

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Inderdaad een zwaar gevoel van onderen. Vooral aan het einde van de dag. Dan wil ik het liefst blijven zitten en niet staan of lopen.
    Nu ben ik gisteren ongesteld geworden. Tenminste dat denk ik. Het is de eerste keer na de bevalling. Dus ik wacht heel even met contact opnemen met de huisarts of bekkenfysio zodat ze niet in de rode zee hoeven te kijken.
    Als het een verzakking is of zoiets, wat doe je daar dan aan?

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    yep. een verzakking voel je inderdaad voornamelijk aan het einde van de dag. of als je veel gedaan hebt. het is eigenlijk een teken DAT je al teveel gedaan hebt. als je het begint te voelen, dan is het het beste als je gaat liggen met een kussentje onder je kont. je bekkenbodem staat dan even niet onder druk en kan rusten. heb je weleens van binnen gevoeld of je verschil voelt? ik voel bijv dat de "ingang" een beetje dicht gedrukt zit. ik heb een voor en achterwand verzakking. dus wand waar mn blaas tegenaan rust en de achterwand waar mn darmen tegen aanliggen. die wanden zijn bij mij geen buis meer maar een dicht geknpen buis. als ik met een spiegeltje de onderkant zou bekijken dan zie ik ook wat voor de ingang liggen. ik voel het als ik veel gebukt en dingen gedragen heb. en, als kk ongesteld ben of moet worden. dag is normaal. door de jormonen word alles slapper. je hoeft hiervoor niet naar de HA maar naar de bekkenfysio. die gaat inwendig voelen of het een verzakking is rn zo ja, hoe ernstig. ik kreeg veel tips over hoe ik het beste beweeg. opstaan, gaan liggen, dingen optillen, niezen, naar de wc gaan enz. allemaal handelingen waarbij je je bekkenbodem op de juiste manier aan moet spannen. ik moet bekkenbodem oefeningen doen en word nu wekenlijks aangesloten op de computer om oefeningen te doen. zo moet ik bijv op verscjillende manieren aanspannen en zie ik op de computer hoe ik het doe en of ik het goed doe. het zal nooit helemaal beter worden. alleen maar slechter met de jaren. door oefeningen kan je heel iets verbeteren of tijdelijk tot stilstand zetten.
    met een volgende zwangerschap en bevalling heb je een zeer grote kans dat het nog verder verslechterd. fysio had liever niet dst ik nog een 2e zou nemen en had ook liever dat ik ander werk zou zoeken. (zorg)
    als bekkenfysio niet werkt dan kan er evt nog een ring ingebracht worden est de boel wat ondersteund. in uiterste geval een operatie.
    na een operatie mag je niet meer normaal bevallen en een operatie brengt ook de nodige risico s met zich mee met vaak veel complicaties. heb al veel mensen verxorgd die geopereerd zijn aan een verzakking en die erg spijt van hadden.

10. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Damay77: waarom hadden de vrouwen spijt? Was de verzakking niet verholpen? Hadden ze er veel pijn aan?

Ik heb momenteel ook last van een verzakking sn loop bij de gyn.

Deel Deze Pagina