Hoi allemaal,, Ik ben nu 15 weken zwanger misselijk vanaf week 6 .. overgeven vanaf week 9. Elke avond sowieso meerdere keren..overdag soms nog weleens niet.. voel me er zo ontzettend beroerd van vreselijk.. Iemand nog succesverhalen waarbij het overging NA de 16 weken? Ik begin steeds meer te rekenen op de hele zwangerschap... vind t vreselijk af en toe zie ik het heelmaal niet meer zitten :x Emesafene en primperan helpen niet en alle voedingstips ook niet helaas.
Hey meid, het enige wat ik je kan zeggen is probeer in kleine hoeveelheden te eten over de hele dag. Bij mijn eerste zwangerschap was ik misselijk en overgevend tot aan 36 weken, en ik kon er niks aan doen. mijn man bracht me in de ochtend ontbijt in bed omdat zodra ik wakker was voor 5 minuten dat ik direct naar de wc moest. Anders trok ik het gewoon niet. Ik ben nu bijna niet meer misselijk. Alleen als ik te lang in bed blijf liggen. Dan niet meer gelukkig. Ik weet anders echt niet wat je nog meer kunt doen meid, probeer iets meteen te eten zodra je wakker word, iets van een ontbijtkoek reep naast je bed neer leggen dat zodra je wakker word dat je het kan eten en iets in je maag heb.
Jeeetje 36 weken.. ja me vriend brengt elke ochtend ontbijt op bed eet de hele dag kleine beetjes maar t maakt allemaal niets uit blijf zo beroerd.. ik zit ook alleen maar een beetje op de bank of in bed.. heb de kracht niet om meer te doen.. soms als ik stofzuig trek ik dat al niet.. ik baal zo....psychisch is het ook erg zwaar..
Helaas geen succesverhaal. Ook geen echte tips. Enige tip die voor mij werkt is het letterlijk per week afstrepen naar de eindstreep toe Ben bijna 24 wk en spuug nog tot bloedens toe. Maar ik hoop, hoop, hoop dat het bij jou nog over gaat! Volgens de gyn. stabiliseert het bij bijna iedereen na 20 wk! En dat zou wellicht al een boel opluchting kunnen geven voor je! Verder alleen sterkte en een dikke knuffel.
Bij mijn eerste ben ik tot en met week 17 misselijk geweest, met overgeven. Daarna niet meer! Dus toch nog 1 succesverhaal voor je Sterkte meid!
besankt voor de reacties! hopefultimes hoe ga jij ermee om? er is geen dag dat ik me redelijk voel. .. net ook weer broodje eruit en me water.. hele avond proberen binnen te houden tevergeefs.... annechristine werd t bij jou langzaam minder of was het opeens weg? hier nog geen enkele verbeterinh namelijk..
De ene dag beter dan de andere dag, dat beken ik eerlijk Maar ik merk dat dit me helpt: -Afsluiten voor alle stomme commentaren in het trant van "het is maar negen maanden" of "het is voor een goed doel" of "ik ben ook wel eens misselijk":x -Bedenken dat elke dag die voorbij is, niet meer terug komt -Voor mezelf eerlijk toegeven dat ik de zwangerschap heel zwaar vind en het absoluut niet "leuk" is zo op deze manier -Accepteren dat ik zo misselijk ben en blijf tot na de bevalling -Een lange lijst maken met dingen die ik straks weer ga eten en drinken, als het allemaal weer kan -Af en toe eens even heerlijk uithuilen bij mijn man En verder.... tsja... ik heb en houd ups en downs hoor. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere dag. Pas weer vier dagen echt gemiddeld tussen de 15-20 keer gebraakt per dag en toen zag ik het echt even niet meer zitten. En dan wil ik iedereen wel schoppen die zegt "ach... het gaat weer over..." of iets in dat trant. Maar nu gelukkig weer even een paar rustige dagen, waarin ik wel heel misselijk ben, maar niet zoveel braak. Kan mijn maag en mijn geest weer even tot rust komen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik denk dat iedereen er ook een beetje op z'n eigen manier mee omgaat, maar ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je misselijkheid nog over gaat!!!!
dankje op een of andere manier stelt het gerust dat meer mensen t hebben. . in mijn omgeving niemand! Ik kan op zich gewoon eten.. alleen daarna ga ik me vreselijk voelen...buikpijn..hoofdpijn..misselijk heel erg beroerd.. Tot alles eruit is.. Het is zo frustrerend... Want telkens als ik wat eet smaakt het opzich best... maar me lichaam wil t niet.
Bij mij hield het met 16 weken van de ene op de andere dag op... Daarna alleen nog even last gehad bij het tandenpoetsen... Sterkte en je ben iedere dag weer wat dichter bij het einddoel...
Bij mijn vorige zwangerschap hield het met 17 weken op! Ik heb het toen van week 7 tot 17 gehad.. verschrikkelijk! Ik hing echt zoo vaak per dag boven de wc.. En nu.. sinds vandaag begint het weer Bahbah..
Bij mij kwam de verbetering na 18 wkn. Het spugen hield op, misselijkheid werd stuk minder en ik voelde me een stuk beter/energieker. Zelfs weer paar uurtjes per week gaan werken. Vanaf 23-24 wkn kwam het spugen weer terug en werd misselijkheid weer erger, al is het nooit meer zo erg geweest als die eerste 18 wkn. Ik ben toen met 28 wkn volledig in ziektewet gegaan en veel rust gaan pakken, toen hield het spugen na een paar dagen weer op. Nu gaat het redelijk, mits ik veel rust. Als ik te veel onderneem word ik weer heel misselijk en begint het spugen weer. De 'afstraffing' volgt meteen , dus ik kan me er nu goed bij neerleggen dat ik gewoon heel weinig kan. Mijn vorige zwangerschappen waren, zeker op het einde, vergelijkbaar, dus ik weet ook dat ik na bevalling weer heel snel de oude ben. Veel sterkte meid, luister vooral goed naar je lichaam en pak voldoende rust.
Ik heb het ook beide zwangerschappen tot week 16 gehad. Bij deze zwangerschap ben ik weer zo misselijk en hoop ik er weer met 16 weken vanaf te zijn. Ik streep de dagen af.
Onthoud wel meid, dat elke zwangerschap anders is! Bij mijn eerste van 11 tot 36 weken, deze van 4 weken tot aan 15 weken echt overgegeven. Daarna werd het vele stukken minder met misselijkheid in de ochtend, dus ook bijna niet meer overgeven. Vanochtend dacht ik ook dat ik moest overgeven (sorry!) Ik was er overtuigd van, maar nee hoor ik sta op en er is niks aan de hand. Gewoon rustig aan doen meid Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar dat is het enige advies samen met hierboven wat ik heb.
Bij mij was het na week 17 ineens helemaal weg. Een vriendin van mij had het ook zo erg, dat ze een paar keer in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Bij haar was het na 14 weken ineens helemaal weg.
Mmm, van die stabilisering heb ik niets gemerkt.... Ik heb het de hele zwangerschap gehad. Ze hebben me ook eerder ingeleid, want ik was op. Ik weet dus hoe je je voelt! En ik hoop dat het echt snel beter met je gaat! Tips... Nee die heb ik niet, sorry!