Hoi hoi, In overleg met mijn gyn, mocht ik van hem otrivin neusspray gebruiken en niet langer dan een week om wat meer verlichting te geven bij m'n verstopte neus. Na die week ben ik bijna een week gestopt, maar toch bleek dat m'n neus nog steeds dicht blijft zitten. Nu gebruik ik nog steeds die neusspray voor het slapen gaan, zodat ik dan toch nog wat lucht heb tijdens het slapen, want slaap anders echt niet als mijn neus pot dicht zit. Heb ook al wel wat andere dingen geprobeert, zoals een ui op het nachtkastje, neusspray van een zoutoplossing en homeopatische neusspray. Maar daarvan gaat mijn neus echt niet open. Welke schade kan de otrivin aanbrengen aan mijn kindje? Alvast bedankt voor het geven van een antwoord. Groetjes Tamara.
hoi Tamara, ik weet niet precies wat de gevolgen kunnen zijn voor het kindje als je het heel lang gebruikt. Maar goed is het in elk geval niet. Het is wel bekend dat door neusspray gewenning kan optreden in je neusslijmvlies en dat het dan lastig zonder is. Maar beter is om af te bouwen. Mirjam