Zwanger na een keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama322, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Hallo meiden...

Ik heb vandaag posi getest... :D
    En ben 4 jaar geleden bevallen van onze dochter door een keizersnede.

Nu wil ik graag met deze zwangerschap onderbehandeling bij de gyn en niet naar de vk omdat ik dan met 36 weken toch naar de gyn moet.
    Maar hoe gaat dat in z'n werk kan ik gewoon de ha bellen en bij hem aangeven dat ik bij de gyn wil of moet ik zelf naar de gyn bellen?

thnxx alvast!!

2. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ja, eerst even je huisarts bellen, die verwijst je door naar de gynaecoloog ;)
    Gefeliciteerd, geniet van je zwangerschap :)

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Jah huisarts bellen. Die verwijst je dan door.

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ow Jah heel erg gefeliciteerd!

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

HA hoef je alleen maar te bellen om aan te geven in je dossier dat je zwanger bent, je kan direct een gyn bellen voor je intake!

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd! weet je zeker dat je onder een gynaecoloog wilt? natuurlijk is gynaecoloog meer kundig, maar ik vind het minder persoonlijk als bij een VK.
    bij een VK draait alles om zwangere vrouwen en een gynaecoloog doet nog tig andere dingen. ik had persoonlijk liever onder een VK gelopen, maar ik had geen keus.
    Ik moet zeggen dat mijn gynaecoloog een hele lieve man is, maar de drempel is toch beetje hoger om echt te zeggen hoe je je voelt, ik zie hem toch beetje als een HOGE piet

7. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Ik snap wat je bedoeld hoor maar ik moet toch in het ziekenhuis bevallen ivm dé keizersnede. En dan loop je dé hele zwangerschap bij dé vk en dé laatste weken ineens naar dé gynaecoloog . Vindt het welke prettig dat ik ze allemaal een keertje gezien heb.

8. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    En andere dames bedankt! Ik ga volgende week bellen dan is mijn had er weer!

9. z0nne

z0nne Niet meer actief

Je kunt ook steeds voor de zelfde gynaecoloog kiezen (dat had ik gedaan) en er zijn genoeg leuke gynaecologen die goed luisteren naar je wensen ;)

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    daar heb je gelijk in, maar je bevalling word toch begeleid door een VK in het ziekenhuis. De gynaecoloog komt pas aan de pas als de VK van het ziekenhuis het niet meer weet! en is het snachts, moet je maar hopen dat net de jouwe dienst heeft.
    Ik hoopte ook dat ik onder mijn gynaecoloog zou bevallen, maar zo werkt het niet (niet in ons ziekenhuis) hij begeleid mijn zwangerschap meer niet.

11. z0nne

z0nne Niet meer actief

Disney, als je een keizersnede hebt gehad, doet de gynaecoloog de bevalling ;) ook mag je altijd weer voor een keizersnede kiezen ;)

12. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    De kans dat dit idd weer een keizersnede word is erg groot. Mijn dochter moest met een spoedkeizersnede geboren vanwege haar hoge geboorte gewicht. Het wilde gewoonweg niet. En nu de bevalling is gebleken dat bij een volgend kindje de kans erg groot is dat het weer groot is...

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als je eerder een keizersnede hebt gehad ga je idd met ongeveer 35 weken over van VK naar gyn. Dan heb je geen contact meer met de VK. Pas na de bevalling komt de VK weer bij je langs, thuis.

Ik heb ook eerder een keizersnede gehad en loop sinds deze week weer bij de gyn, daarvoor bij de VK. Ik vind de sfeer daar beter, de VK heeft toch wat meer tijd voor je lijkt wel.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb bij de 1e ook een keizersnede gehad. Nu net zwanger van de 2e. Maar heb me gewoon weer bij de vk aangemeld. En ga dan ook rond 35 weken naar de gyn. Ik wist niet eens dat je ook je hele zwangerschap bij een ziekenhuis/gyn de controles kan laten doen.

Je komt toch alleen bij een gyn terecht als je complicaties tijdens de zwangerschap krijgt?

Dit klopt volgens mij niet helemaal hoor. Een keizersnede krijg je normaal gesproken niet op eigen aanvraag maar op een medische indicatie.

15. z0nne

z0nne Niet meer actief

Volgens mijn gynaecoloog wel, en ;) ik heb het zelf ervaren :D
    Maar dat geld dus alleen als je er al eentje gehad hebt ;)
    Je hebt ook de keuze om gelijk naar de gynaecoloog te gaan, dus niet eerst een verloskundige.

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik mag bij deze zwangerschap ook kiezen; een keizersnede of natuurlijke bevalling.
    De risico's bij een natuurlijke bevalling zijn na een keizersnede groter.

17. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is het eerste wat ik hoor! ik heb ook een keizersnede gehad bij de 1e en een VK doet gewoon mijn bevalling....vreemd! en ik mag niet kiezen hoor!

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat is wel raar hoor. Je gaat normaal gesproken over naar de gyn omdat er tijdens de bevalling complicaties kunnen ontstaan, zoals het scheuren van de baarmoeder op de plek van het litteken.

Zal het toch nog maar eens navragen, ook bij de gyn.

19. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    hier idd wat sniffy ook zegt!

20. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan best hoor dat jullie gelijk hebben, want ik heb zelf bedacht dat de VK het zou doen....
    ik ga het dinsdag meteen vragen.
    dus als snacht's mijn bevalling begint (dus gynaecoloog geen dienst) word die sowieso gebeld?

wist het echt niet

Deel Deze Pagina