Gebruik van lomusol neusspray

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door s7kas, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s7kas

s7kas Nieuw lid

26 nov 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik zes weken zwanger en moet ik nog twee weken wachten op de eerste echo.

Aangezien ik al geruime tijd last heb van verstopte bijholtes, heb ik nu van mijn KNO arts lomusol voorgeschreven gekregen. Hij zegt dat het geen kwaad kan met de zwangerschap.

Wat zijn jullie ervaringen met dit middel en kan ik dit zonder problemen blijven gebruiken?

Groeten Sanne

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou de huisarts bellen en hem vragen het op te zoeken.
    Bij mij was het een hele heisa om een middel te vinden wat ik zeker weten mocht hebben, en waarbij niet in de bijsluiter stond " gevolgen bij zwangerschap niet geheel bekend".

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zou overstappen op "gewoon" zoutwateroplossing om mee te spoelen.

Zo krijg je je bij- en voorhoofdholten goed leeg met zoutwateroplossing. Je moet dan wel de zuivere variant zonder toevoegingen nemen.

Succes.

4. Lolala

Lolala Niet meer actief

Ik ben een tijdje geleden ook met deze vraag naar de verloskundige geweest omdat ik helemaal vol zat..

Ze vertelde me dat je het beste een kinder/baby neusspray kan gebruiken omdat er in bijna alle andere soorten neusspray xylometazoline zit, en dit de weeën kan opwekken.

Die spray van jou zit dat niet in, en in de bijsluiter staat dat je het veilig kan gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Voor de zekerheid zou je het even kunnen checken bij je huisarts/verloskundige/apotheek, maar denk dat het geen probleem is;)

5. s7kas

s7kas Nieuw lid

26 nov 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vandaag aan mijn verloskundige gevraagd, en ik mag het zonder problemen gebruiken. Een hele opluchting!

Deel Deze Pagina