Na meer dan 2,5 jaar bezig te zijn geweest is het nu dan eindelijk zo ver, ZWANGER! vorig jaar is bij mij PCOS geconstateerd nadat er een jaar verspeeld is bij een ziekenhuis die niets deed en niets onderzocht dus na een ander ziekenhuis en hier waren ze al gauw erachter dat ik PCOS heb, dat houd in dat je van je zelf geen cycles hebt. Dus een beetje moeilijk om dan zwanger te worden. Heb nu precies een jaar aan de medicijnen gezeten. Eerst clomid, die ervoor zorgt dat er eitjes groeien en dan een spuit pregnyl dat ervoor zorgt dat het eitje ook springt. In november kregen we te horen dat we mochten starten met IUI dat zou in december zijn, helaas ging dit niet door omdat het tussen kerst en oud & nieuw viel. We baalden enorm. Dus 27 december gewoon weer pregnyl gespoten en wat dacht je wat 3 dagen overtijd en 4 positieve testen maar wel met een licht streepje. Na 3 dagen overtijd te zijn geweest werd ik dus wel ongesteld, dus de gyn gebeld en uitgelegd en die zei dat ik op cyclesdag 3 moest komen voor een echo. Dus wij erheen, werd eigelijk niet duidelijk of ik nu wel of niet zwanger was geweest, dus moest gewoon weer de clomid innemen, dus afgelopen maandag moest ik weer komen om te kijken of het eitje groot genoeg was, zodat ik pregnyl kon gaan spuiten en we EINDELIJK met de behandeling IUI konden gaan starten. Er was GEEN ei te bekennen. Dus moest woensdag (1-2-12) weer terugkomen. Ook nu was er geen ei te bekennen maar er was een zwarte stip te zien in me baarmoeder. De gyn zei dit kan een poliep zijn maar ook een zwangerschap! Wij dachten HUHHH hoe kan dit nou, dus moest bloed laten prikken op zwangerschap en we konden om 12 uur bellen voor de uitslag. Best spannend allemaal. En ineens gaat me telefoon om 11 uur, was het de assistent van de gyn. dat de test POSITIEF was/is!!! Ik wist gewoon even niet meer wat ik moest zeggen. We zijn natuurlijk hardstikke blij, maar vinden het allemaal heeel erg vreemd want wanneer ben ik nu precies zwanger geraakt, en hebben er misschien 2 gezeten. Dus beseffen doe ik het eigelijk nog helemaal niet, volgende week woensdag weer een echo dus hoop dat ik dan meer te horen krijg, en wil ik met eigen ogen zien of het gegroeid is. Echt super spannend allemaal. En voel me totaal niet anders. Dat vind ik zo vreemd. Maar we zullen zien Volgens de gyn moet ik tussen de 4 en 5 weken zwanger zijn. Liefs Wendy
Hoi Wendy dat is echt een wonder,maar die bloeding kan ook innesteling zijn geweest.Gefeliciteerd alvast en hopend op een plakbeep
Wat spannend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal overdonderd bent, want die hadden jullie niet verwacht natuurlijk. Ik ben zelf nu zwanger na ook een lange weg en voordat het hier doordrong dat het echt zo was dat duurde ook even. Dus helemaal niet raar. Heb je zelf al een testje gedaan? Om zelf te zien dat het zo is!!! Ben benieuwd!!
Wat een verhaal zeg! Van harte gefeliciteerd in elk geval! En dat je je niet anders voelt, hoeft volgens mij niks te betekenen. De een heeft heel wat symptomen en de ander voelt helemaal niks.
@kittycat69; Ja het was best wel veel bloed, met ook grote dikke stukken donker rood slijm erbij waarvan ik dacht dat dat het was. Dus ik weet het ook verder niet. We zullen zien woensdag ben zo benieuwd @Ingeping; Ja ik heb toevallig net een testje gewaagd hahah en een dikke vette streep! @Bonita; Ja had indd gelezen dat sommige mensen zich helemaal niet anders voelen. Maar ja wat nog niet is kan nog komen haha.. Afkloppen maar.
@Wendy: Helemaal top toch een super test: GEFELICITEERD!!! Heb je hem op de foto (ben niet nieuwsgierig hoor)!!! En ik voelde me ook niet meteen anders hoor. De kwaaltjes kwamen later naar voren. Het niveau van je HCG stijgt de komende weken en dan kunnen de symptomen ook komen.
@Wendy wauwwww wat een verhaal.......gefeliciteerd, en ja kan van alles zijn.....ik heb ook een ongi achtige bloeding met tweede gehad, maar die loopt hier wel rond en wellicht ze zeggen het vaker dat het er dan twee waren geweest maar dat hoeft niet.
NOu die is duidelijk genoeg, toch?? Helemaal top hoor. Op naar een echo met een mooie mini in beeld!!!
Zo zo wat een verhaal. Allemaal wel een beetje vaag maar wel ontzettend fijn dat je zwanger bent. Hopen dat alles goed mag (blijven) gaan en geniet ervan!
Dank jullie wel allemaal. Vind het wel heel erg spannend hoor, want ben zooo benieuwd hoe ver ik ben. Maar dat gaan we woensdag meemaken Zijn wel zenuwslopende weken de eerst 12 lijkt mij. Hoe ervaren jullie dat allemaal? Liefs Wendy
Nou, die test spreekt voor zich lijkt me. Gefeliciteerd hoor! Hou de spanning nog even vol tot aan de echo. Niet dat het daarna ophoudt met spannend zijn, dat doet het nooit... Gelukkig heb je nergens last van. Ik voelde mezelf ook helemaal niet anders, had alleen een beetje pijnlijke borsten, maarja, dat heeft elke vrouw wel eens. Ik hoop voor jou dat het bij jou ook allemaal zo voorspoedig gaat! Succes!
Wat een wonder... Geniet ervan! Ik ben erg benieuwd naar de volgende echo! Laat het ons maar weten hoe het gegaan is.
De eerste 12 weken is altijd zenuwslopend maar kijk... Dat is nergens voor nodig!!! Morgen ben ik weken... Alles is gewoon goed, als je maar lekker ervan geniet en gezond leeft... Ervan genieten is beste wat er is!
Ja ik moet er ook echt van gaan genieten. Maar omdat het allemaal zo raar ging wil ik het woensdag met eigen ogen zien en horen dat het groter geworden is. Ik heb nu ook heel apart gevoel in me buik geen pijn ofzo hoor maar als je een gebroken arm hebt voel je dat kloppen zeg maar dat heb ik in me buik om het maar zo een beetje uit te leggen hahah.. Maar geen pijn ofzo. Dus vind het gewoon zo spannend en nog moeilijk te geloven. Maar ik moet er gewoon van gaan genieten al is dit moeilijk want er gaan van alles door je hoofd. Stom eigenlijk he. Maar denk dat de spanning na woensdag al een stuk minder is. Ben ook gewoon bang voor slecht nieuws misschien dat het dat ook wel een beetje is en zou niet weten waarom ik dat denk. Maar we blijven positief. En laat woensdag zeker weten hoe het was en hoop met een mooie echofoto erbij.