Wanneer stoppen met foliumzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Damie, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hello dames, weet iemand wanneer je ongeveer mag stoppen met foliumzuur. Gebruiken jullie daarnaast nog andere vitaminepilletjes?

Groetjes

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Met 8 weken van je zwangerschap kun je stoppen met foliumzuur.

Ik ga vandaag even bij de etos kijken voor een pot multivitamine daarnaast eet ik veel vers fruit.

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Volgens mij moet je tot 10 weken foliumzuur slikken. Kijk anders eens op de verpakking, daar staat het gegarandeerd op. Ik gebruik Femnatal van Davitamon en daar zitten ook vitamines in. Dan heb je alles tegelijk.

Liefs,
    Duveldraakje

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    je moet hem tenminste 4 weken voor de zwangerschap innemen, en ze moeten ingenomen worden tot 8 weken na de bevruchting (dit is 10 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie)

verder hoef je geen extra vitamine te nemen.
    vitamine D krijg je door de buitenlucht!
    nu helemaal met dit mooie weer ;)
    Dus lekker naar buiten gaan.
    Er zijn wel mensen die extra vitaminepillen gebruiken, maar het hoeft niet.
    Dit vertelde de verloskundige mij toen!

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Bij mij staat op de verpakking tot de 8ste week....maar ik zal het toch maar eensgaan navragen dan ;)

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Waarschijnlijk bedoelen ze dan de 8ste week na de bevruchting.

Liefs,
    Duveldraakje

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik gebruik elke dag Gravitamon. Daar zit alles in voor de hele zwangerschap, dus ook foliumzuur. Er staat zefs op het potje dat je het nog na de zwangerschap mag gebruiken voor eventuele borstvoeding.
    Het is wat prijzig maar ik heb wel gemerkt dat je er echt een hele lange tijd mee doet.
    En het fijnste van allemaal het smaakt nergens naar! Geen vies smaakje van medicijnen.

Tinkerbel ;)

8. Jose777

Jose777 Actief lid

23 okt 2006
    207
    0
    0
    Ik slik ook Gravitamon net als tinkerbel en dat kan je gewoon de hele zwangerschap en borstvoedingsperiode slikken.

9. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja sorry dat bedoel ik....maar wanneer moet je daar dan mee stoppen, want dan snap ik het ook niet helemaal :oops:

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben pas met 7 weken zwangerschap begonnen met slikken. enk je dat ik dan langer moet door gaan?

11. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Je zou na 10 weken kunnen stoppen, maar als je wil kan je ze ook gewoon tot na de bevalling doorslikken. Schijnt ook goed te zijn voor de eventuele borstvoeding. Ik denk dat je gewoon moet doen wat jezelf het prettigste vind. Ik ben gestopt na 10 weken, maar nu slik ik ze weer en dat zal ik waarschijnlijk ook blijven doen tot na de bevalling.

Liefs,
    Duveldraakje

12. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Je hoeft niet perse langer door te gaan. Foliumzuur wordt eigenlijk gebruikt om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Omdat je baby na 10 weken eigenlijk af is, zou je kunnen stoppen. Als je foliumzuur slikt met vitamines kan je ook gewoon doorgaan. Bijvoorbeeld Gravitamon.
    Vraag het anders eens na aan de VK.

Liefs,
    Duveldraakje

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tot de 10de week moet je het slikken, maar als je het langer slikt maakt dat ook niet uit. ik vroeg dit aan de verloskundige omdat het in me vitamines zat en langer slikken is alleen maar goed want het helpt ook voor een goed zenuwstelsel.

14. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Je wordt toch steeds wijzer op zo'n forum :)

Liefs,
    Duveldraakje

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    voor dat ik zwanger raakte had ik al 3 potjes ofzo op geslikt.
    ik gebruik nu puur mama van vsm , ik maak het potje gewoon leeg, denk dat ik er nog voor een week of 3 a 4 in heb zitten.
    vind het ook zonde om een half potje weg te moeten gooien.

16. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    ik gebruik VSM puur mama.Daar zit ook folium,maar ook alle andere vitamines.Tja,ik gebruik het zowieso tot het op is en misschien haal ik dan ook een nieuwe pot.Extra vitamines zijn nooit verkeerd en in de bijsluiter staat ook dat het voor vóór,tijdens en na de zwangerschap is...Dus denk dat je folium gewoon door kan gebruiken,alleen heeft het tot de 10 weken maar nut mbt je kindje.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Foliumzuur geslikt tot 10 weken zwangerschap. Ik slik nu niks meer. Ik eet gezond en krijg zo ook alles binnen.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vertelde mijn vk dat ik de laatste tijd wat slordig ben met foliumzuur (slik die dingen al 2.5 jaar) en ze zei dat het bij 10 wk niet meer nodig was.
    Alle belangrijke dingen (zenuwstelsel) van frummel zijn dan al aangelegd.

19. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik heb nu multi vitamine gekocht voor de zwangere mama het eigen merk van etos.
    Hier heb je de foliumzuur niet meer bij nodig dat zit er al bij in, je kunt het de hele zwangerschap gebruiken.

Ik ben er nu maar mee begonnen, dan maak ik even een overstappie.

Liefss

20. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    hey,

Ik ben begonnen met omnibionta toen ik wist dat ik zwanger was, dus vanaf de positieve zwangerschapstest.
    Vanaf de 5 de week ben ik echter beginnen overgeven en hield ik niets meer binnen ook die omnibionta niet. Nu ben ik 17 weken zwanger en ik eet al heel de zwangerschap gezond. Heb wel vitaminen in bruistablet gekregen van de gyn, maar ik heb dus niet te veel binnen van dit alles door het overgeven en mijn baby is kerngezond. De gyn zag er ook geen graten in. Het is nu echt zo een verschijnsel van moeten moeten maar als je moet overgeven kun je er niets aan doen zegt de gyn.

Liefs Winter ***

Deel Deze Pagina