Ik heb tot nu toe echt een goede zwangerschap gehad. In het begin niet veel misselijk geweest en verder ook weinig te klagen Nu moet ik nog ongeveer 6 weken en wordt het toch wat zwaarder. -Ik heb erg veel druk op mijn blaas en vaak ook steken (ik denk indalingsweeën). Vooral met wandelen heb ik het gevoel dat ik continu mijn plas op moet houden, ook als ik net naar de wc geweest ben. Gewoon een rotgevoel dus. -Ik begin echt ontzettend lui te worden, maar mijn energie is gewoon zo ver te zoeken. -Met stofzuigen doet mijn rechterheup vaak erg zeer en daarna de rest van de dag ook nog. -De 1e nacht slaap ik prima, maar de andere amper. Als ik wil gaan slapen is de baby iedere keer super druk, terwijl hij de rest van de dag veel rustiger is. -En misschien een beetje gênant, maar scheren daar beneden pffff wat een opgave nu. En toch doe ik het braaf 2x per week, omdat ik nog wel een beetje aantrekkelijk wil blijven voor mijn vriend. Is dit herkenbaar en wat zijn jullie kwaaltjes?
Verder heb ik trouwens nog nooit harde buiken gehad denk ik, is dat raar? Ik lees wel eens over oefen weeën en harde buiken voor de bevalling, maar ik weet dus serieus niet wat een harde buik is
Ik moet nog 16 dagen tot ik ingeleid ga worden! maar ik hoop stiekem dat het vanzelf begint. Wat je zegt klinkt zeker herkenbaar. Ik heb last van: - slecht slapen, precies zoals je zegt, de ene nacht goed en dan de ander weer slecht. - erg vaak plassen, snachts wel 4 of 5 keer eruit. - erg lui inderdaad, energie is erg ver te zoeken, terwijl ik ongeveer een week terug nog ontzettende nesteldrang had. -regelmatig harde buiken, soms terwijl ik gewoon rustig zit. - scherpe steekjes inwendig, indalingsweeen. - obstipatie Ik denk dat bij jou die harde buiken vanzelf zullen komen, de een heeft het sneller als de ander. Maar bij mij voelt het precies als hoe het woord klinkt, heel m'n buik voelt aan als een bowlingbal.
Ik heb ook nog maar heel af en toe een harde buik gehad hoor. Lekker toch als je ze niet zoveel hebt Hier heb ik last van pijnlijke ribben waar steeds een paar billetjes tegenaan zitten te duwen En sinds een paar dagen krampen in mijn onderbuik en rug Verder gaat het nog aardig goed gelukkig Al begint mn buik flink in de weg te zitten
Ik herken veel! - 'S nachts minimaal 4x plassen - slecht slapen - veel harde buiken (echt heel veel) - weinig energie En sinds de beep volledig ingedaald is, kan ik niet lang achtereen meer zitten. Kan moeilijk een houding vinden.
- 's nachts 2x plassen. - Misselijk!! - Veel afscheiding, denk af en toe dat ik in mijn broek plas. - Honger. - Fysiek kan ik niet meer alles wat mijn hoofd wel wil (klussen in kamertje, sporten, winkelen). - Emotioneel beetje labiel. - Snel moeie voeten. - Gevoel dat ik hoofdje plet als ik fiets.
- Vaak naar de wc (maar gelukkig word 'k er 's nachts niet wakker van). - Veel last van brandend maagzuur en oprispingen, hierdoor moeite met eten. - Snel moe - Kindje dat steeds tegen ribben aan schopt. Dat was het dan ook wel ongeveer, dus zeker geen klagen.
36 weken; -183 x per dag naar de wc (waarvan minimaal 2x 's nachts) - lage rugpijn, uitstralend naar mijn linkerbil - nog vanalles willen doen maar er de puf niet meer voor hebben, al mijn energie wordt opgeslokt door mijn peuter die bovendien nu ook nog eens ziek is waardoor ze de heeeeele tijd op mij wil hangen - een kont onder mijn ribben -af en toe steekjes in mijn blaas - opgejaagd gevoel dat alles nog niet klaar is voor de baby, terwijl we op een enkel klein dingetje na echt wel alles in huis hebben Maar ach, verder voel ik me best goed
Mijn baby loopt 4 weken voor op groei, dus voel me echt hoogzwanger nu Moet er 's nachts serieus 7/8 keer uit om te plassen Iedere keer als ik me omdraai in bed word ik wakker Voel met lopen zo'n druk aan de onderkant alsof ze eruit wil Ik ben zo vreselijk moe! Ik weet dat het na de bevalling anders wordt, maar ik doe nu niets liever dan slapen, en het idee al dat er straks een baby'tje is die ik moet verzorgen, pfff! Klinkt dit heel gek? Lucht wel even op trouwens hihi
Hier er ook zeker vier keer per nacht uit om te plassen. Moe, vooral met het warme weer ben ik zo energieloos en loop ik de hele nacht te zweten. Last van mijn bekken als ik te lang loop en het gevoel alsof ik moet plassen vijf seconden nadat ik ben geweest. Héél veel afscheiding, urine verlies. Maar zolang het buiten wat koeler is vind ik het allemaal wel te doen. Maar met het warme weer ben ik echt een wrak. Hier ook bijna geen harde buiken, maar ik krijg proluton injecties om mijn baarmoeder rustig te houden dus misschien dat ik daarom weinig voel in mijn buik?
Oh meid! Herken veel punten! Dat gevoel alsof je continue moet plassen, echt zo vervelend! En al gecontroleerd op blaasontsteking maar dat is het niet.. Kindje is ingedaald en dus gemene steken al vee gehad inclusief indalingsweeen.. Sinds een paar dagen heel erg 'beurs' gevoel down under.. Meer moe, maar sinds vanmiddag verlof dus ik kan wat vaker even een uurtje gaan liggen! Harde buiken.. Ik heb ze wel veel. Dagelijks en met name door kindsbewegingen. Het voelt echt alsof je een harde bal in je buik hebt zitten of als een hele brede riem die 3 tandjes te strak aan wordt getrokken! Het hoort er allemaal bij meis, nog even volhouden!
Soms zit mijn baby helemaal rechts, tenminste dat denk ik. Ik ben rechts dan 2x zo dik als links.. of is dat een harde buik dan?
Ah heerlijk ff klagen over mn klachten. (Ml hoort het al te vaak aan haha) Bijna uitgerekend en last van: -om het uur moeten plassen. -continu dorst hebben. Drinkt dus ook veel wat het plassen ook verklaard. -maagzuur. Rennies zijn mijn redding -pijn in mijn onderrug, stuitje, liezen en bovenbenen. -poetsdrang En al het bovenstaande dragen mee met niet kunnen slapen. De kleine mag wel komen van mij
Weet je wat ik trouwens raar vindt (vies praatje sorry) ik drink en plas ook Heeeel veel, maar mijn plas is erg donker. Hoe kan dat?
Pfff nu weer klaarwakker en waar ik dan wakker van word? Maar als ik eenmaal wakker ben, ben ik blij met de rennies op mijn nachtkastje en de wc in de buurt. En vriendlief ligt heerlijk naast me te slapen, die zal morgen wel weer verbaasd zijn dat ik zo moe ben
Hier nog 7 weken en 4 dagen te gaan. Wij kijken er al heel erg naar uit. Veel last van - slecht slapen, vroeg wakker - rugpijn - Bekkeninstabiliteit - geregeld een kont onder mijn ribben (Dat voelt echt heel raar) - af en toe harde buiken - HEEL VEEL last van maagzuur. - Veel plassen / urine verlies / afscheiding (schaam!) - Veel honger, maar eigenlijk nergens zin in hebben om te eten. - vergeetachtig. - vermoeid (nogal vervelend met een puberpeutertje in huis haha) Aan het eind van de dag heb ik zo iets van: het hoort er allemaal bij.. over een paar weekjes heb ik een prachtig kindje op de wereld gezet
- maagzuur - moe! Weinig energie - snachts wakker, honger of plassen - verschillende ondefinieerbare pijntjes in mijn buik (schoppen? Harde buik? Indalen?) - vocht vasthouden - moeite met bukken/scheren (vooral mn onderbenen), dingen sjouwen (wasmand) etc.