Pijn linker heup bij slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Imona, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

Sinds een poosje valt het me op dat ik 's nachts pijn krijg in mijn linker heup. Ik slaap meestal op mijn zij. Als ik op mijn linker zij lig is de pijn het ergste. Het straalt dan ook door naar mijn voet. Als ik op mijn rechterzij lig dan blijft het gecentreerd in mijn heup. Altijd alleen links.
    Ik wordt er ook wakker van.
    Als ik dan even op mijn rug ga liggen is het binnen een paar tellen weer weg.
    Op mijn rug heb ik er geen last van. Maar dat ligt gewoon niet lekker meer.

Heb dit helemaal in het begin ook gehad. Maar niet zo erg dat ik er continue wakker van werd. Alleen als ik naar de wc moest dat het opviel.
    Toen een paar weken nergens last van gehad en nu sinds 2 weken dit.

Ik moet vrijdag toch naar de VK. Dan zal ik het ook voorleggen. Maar misschien dat er hier dames zijn die het herkennen?

2. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb het zelf niet, maar heb gelezen dat een kussen tussen je knieën helpt om je heup minder te belasten.
    Bij bekkeninstabiliteit is het zinvol om al in een vroeg stadium naar de fysio te gaan. En misschien even je zorgpakket checken en aanpassen? Nu heb je nog de kans, al weet je noot zeker of deze klachten zullen blijven natuurlijk.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb niet precies hetzelfde, maar wel pijn in mijn heupen en schouders als ik op mijn zij leeg. Daarmee ben ik naar een fysio gegaan, en dat zijn toch startende bekkenklachten in combinatie met een verkeerde lig houding bij mij.

Ik heb een hoop oefeningen gekregen (waarvan de volgende het meest voor mijn heupen doet: plat op je rug liggen, je voeten tegen elkaar aan ter hoogte van je knie en dan je knieën naar buiten laten hangen en zo 5-10 minuten blijven liggen).

En ik slaap inderdaad met een kussen tussen mijn knieën wat helpt (lig verstrengeld met een voedingskussen ;))

en verder ander kussen (hoger). Ik ben normaal een buikslaper, dus sliep zonder kussen, dat is niet zo goed voor je nek en schouders als je op je zij ligt :)

Maar ik zou je adviseren om met een fyio contact op te nemen!

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke. Bedankt voor de tips. Ik zal eerst eens met voedingskussen proberen inderdaad. En vrijdag overleggen met de VK.
    Hopelijk dat het gewoon een trekkend spiertje is ofzo en geen beginnende bekkeninstabiliteit..😑

Ik heb van mezelf toch wel sterke en lenige heupen ivm paardrijden.. dacht dat mijn bekken toch wel sterk zou moeten zijn.

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hoeft niet meteen instabiliteit te zijn he? dat heb ik in ieder geval niet, ook niet beginnend, maar je banden worden toch anders, en dat kan pijnklachten geven.

6. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Bruistabletten calcium/magnesium nemen, zonder dat spul kon ik niet slapen van de pijn/kramp in mijn heupen.

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik ben dan wel al een stukje verder ;)! Maar heb er ook de laatste weken erg veel last van dat ik er wakker van wordt en me soms nog met moeite om kan draaien door de pijn! Maar zodra ik dan weer even op m'n andere zij lig zakt het weg en krijg ik last van m'n andere heup! Zodra ik uit bed ben is t over! Bij mij hou k het er maar op dat het door de zwaartekracht kom :)! Ben ruim 20 kg aangekomen, maar het Is wel vervelend die pijn!

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh ja. Magnesium heb ik vaker gehoord inderdaad.

9. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    Ik slik ook magnesium en slaap met een voedingskussen tussen mn benen :)

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ga vannacht dat voedingskussen eens proberen. Magnesium wil ik eerst met de vk overleggen voor ik zomaar iets ga slakken. (Even voor de zekerheid. Zal vast niet schadelijk zijn. Maar toch)

11. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Verstandig hoor imona! Zou ook altijd even navraag doen. Ik had die bruistabletten van kruidvat eigen merk. Kwam zonder echt de nacht niet door en ik had er volgens mij na de eerste tablet al baat bij. Succes met navragen, hopelijk mag je het gewoon en werkt het bij jou ook zo goed!

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik hoop het ook. Vannacht eerst maar een proberen met een kussen tussen mijn benen te slapen. Hoop dat dat al werkt.

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou. Geen pijn gehad vannacht. Maar echt lekker ligt het ook niet

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou vannacht weer halve nacht wakker gelegen van de pijn. Maar heb er nu nog steeds last van. Blij dat ik morgen maar de vk moet. Kan ik het vragen. Hoop alleen maar dat het onschuldig is..

15. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik werd ook gek van die pijn maar ik weet niet meer met welke termijn. Gewoon even vragen en hopelijk mag je dat spul en werkt het voor jou ook zo goed

Deel Deze Pagina