Hallo dames, Mn 25e week is aangebroken en heb kleine geelachtige/bruinig korstjes op mijn tepels. Als ik uit de douche kom, kan ik ze gemakkelijk verwijderen (afkrabben), maar ik vroeg me af of je dit moet doen? Zijn die korstjes niet om het melkkanaal af te sluiten en infecties tegen te gaan? Of moet je die er toch afhalen? M'n 3e zwangerschap maar bij m'n zoontje en dochter dit niet gehad..
Zijn het echt korstjes? Ik heb ook na het douchen wat geel zacht/soms wat korrelig 'spul' aan mijn tepels. Volgens mij is het al wat melk. Ik laat het gewoon zitten, gaat vanzelf weer weg.
Ik zou het even vragen aan de verloskundige? Je kunt al een beetje melk hebben. Ik heb gelezen dat je de tepels liefst niet meer wast met je douchegel, en zo veel mogelijk met rust laat. Ik smeer er niks op en blijf er maar zoveel mogelijk vanaf. Maar korstjes zou ik wel eraf weken, en niet door pulken maar misschien met een warm vochtig washandje of zo.
Het is een combi van melk en huidvet. Die kleine bultjes op je tepel produceren een talg om de huid soepel te houden. Ik vond het wel lekker om het eraf te pulken maar ik zou het niet wegschrobben met zeep. Dat droogt de huid teveel uit en kun je kloven krijgen. Verder heel normaal dus. Ook als je het niet hebt trouwens. Ik had het bij de ene zwangerschap wel en bij de andere niet. Bij beide lang bv gegeven.
ik heb het ook en haal het er onder de douchr vanaf ben bijna 24 weken. denk dat dit opgedroogde melk is ind
Ik zou er gewoon van afblijven. Denk ook dat het een combinatie is van melk en talg, en hoe meer je je talgklieren stimuleert door er aan te prutsen, hoe erger het wordt. (spreek uit ervaring )
Ik heb het ook en zit enorm te twijfelen of het nou droge huis is en korstjes of toch een soort van opgedroogd melk. ik doe er maar niks aan.
Ik had het ook, maar gewoon weg gehaald. Ik vond het er zelf niet zo smakelijk uit zien namelijk 🙈