Hallo mama's en mama's in spe! Ik krijg regelmatig groei echo's vanwege medicatie die ik slik nu vanaf week 24 bleek die wat voor op groei te liggen maar nog binnen de curve wel met z'n gehele lichaam. Ik heb toen een suikertest moeten doen die was goed dus maakte me echter geen zorgen. Met 30 weken weer een groeiecho en bleek die te zijn door gegroeid boven de curve iets van 4 weken maar nu alleen zijn buikje. Toen besproken dat ik echt op m'n suikers moest Letten, dit heb ik afgelopen 3 weken gedaan geen snoep meer geen drinken meer met suikers. Gisteren dus weer een groeiecho blijkt dat die nog verder is gegroeid boven de lijn hij zit nu ruim 5 weken voor op groei z'n buikje is behoorlijk zei ze al en ze raden aan om gelijk bloed te prikken en as week opnieuw de suikertest te doen. Schrok hier erg van en ik neem aan dat als de suikers toen goed waren 9weken terug dat het toch niet ineens suiker is? Wie heeft hier ervaring mee? Zou een geplande keizersnede krijgen met 39 weken maar nu wilde ze niks plannen en de uitslagen afwachten omdat er dus kans is dat ze hem toch willen halen met 37/38 weken. Liefs kell
Dat is idd een flinke! Hier gingen de jongens ook steeds meer voorlopen op de groei. Zo'n 3 weken. Vd oudste ben ik bevallen met 37.6 (ingeleid) en hij was ruim 7 pond en 54 cm. Hij was echter nog niet klaar voor het leven buiten en heeft een tijdje in de couveuse gelegen met leverproblemen. Bij de jongste wilde ik niet ingeleid worden, hij kwam met 40.5, woog 9 pond en was 57 cm. Prima bevalling gehad en erg gezonde baby. Ik had geen suiker, wij zijn allebei lang (man en ik) dus dan krijg je ook langere baby's lijkt mij
Ja hier ook vrij lang maar m'n dochter was met 37 weken 2930 gram en daar zit deze grote jongen nu met 33 weken al overheen?
Mijn zoontje liep ook 3 weken voor op groei, dat kwam bij mij door een grote placenta. Hij was 2 keer zo groot en 2 keer zo dik als normaal Suiker was steeds goed, hij kreeg gewoon super veel voedingsstoffen binnen waardoor die zo veel groeide. Uiteindelijk gestript met 37+2 en geboren met 37+3.
Ja maar groeide die ook buiten de curve om hij zit boven de p100 lijn. M'n placenta en vruchtwater z'n gewoon normaal? Hoeveel woog hij met 37 weken?
Bij mij is er nooit gesproken over groeicurves en p-lijnen (Belgisch ziekenhuis). Hij woog 3,5 kg met 37 weken
Hier ook een groot kind, wel iets minder heftig als bij jou. Hier loopt de kleine ruim 2 weken voor. Mijn suiker is ook 2x getest, bij 20 weken en bij 28 weken. Beide keren goed. Ik zou ook eerder ingeleid worden bij 38 weken, maar de gynaecoloog houdt nog een beetje een slag om de arm. Even kijken hoe het allemaal gaat lopen. Er zijn nu zorgen om mijn hoge bloeddruk dus even afwachten. Overigens is de reden van inleiden niet omdat de baby al klaar is maar om complicaties te voorkomen (schouderdystocie of sleutelbeen breuk, tang/vacuümverlossing). Grote baby's hebben het vaak juist moeilijk na de bevalling omdat ze hun suikerspiegel en temperatuur nog wat moeilijk op peil kunnen houden. Hun lijf is groter, dus dat kost meer moeite.
mijn derde schijnt met haar 3275 gram met 37 weken ook groot te zijn geweest ... Maar mijn vierde spande de kroon haha ik had bij hem wel suiker, met 36 weken is hij geboren met ongeveer 3733 gram ( ik zeg ongeveer omdat ze hem gewogen hebben terwijl hij aan de beademing lag en ze dit omhoog hielden ) Hij is 850 gram afgevallen de eerste dagen na geboorte, hij verloor ontzettend veel vocht, ze denken dat dit zijn eigenlijke gewicht was als ik geen suiker had.
Hier ook een grote vent. Hij is geboren met 37+4 en woog 4430 gram en was 53 centimeter. Hij was vanaf de 20 weken echo al groot maar is de laatste 6 weken nog ruim anderhalve kilo gegroeid. De bevalling was hier geen probleem maar als hij die dag niet geboren was zou ik drie dagen later ingeleid worden ivm zijn grootte. Wat ik je als tipje mee wil geven is luister naar je gevoel als het om zijn voeding gaat na de geboorte. Hier bleven lactatiekundige en verpleegkundigen volhouden dat hij aan een paar druppels melk genoeg had in het begin. Dit was echter door zijn grootte niet het geval waardoor hij extreem afviel en erg slap werd. Veel succes en vertrouw er op dat je goed in de gaten wordt gehouden.
als ik het me goed herinner slikte jij ook prednison toch en heb je lupus? Zou het door de prednison geen vocht kunnen vasthouden?
Ja ze gaf hier aan dat door dat die zo groot is het geen probleem opzich is omdat ik toch een geplande keizersnede zou krijgen maar als die nu zo blijft door groeien zou die dus over 2 weken al op 40 weken zeten kwa gewicht. Vind het eerder zielig. Ze vertelde wel dat ik de bewegingen in de gaten moest houden want hij zou veel van me placenta kunnen vragen.. Vind zelf ook dat ik vrij weinig info krijg van de gynaecoloog en ze er soms best luchtig overdoet. Ze kunnen me geen antwoorden geven op de vragen zoals of het niet van de prednison kan komen ik hou zelf ook enorm veel vocht vast daardoor. Ben daarom in gesprek met de dermatoloog gegaan en ben nu sinds vorige week 2.5 mg gaan afbouwen en dan proberen richting de vertaling steeds iets meer af te bouwen zodat ik na de bevalling me oude medicatie weer kan slikken. Moet ook zeggen dat ik 24 kg ben aangekomen pff.. Mijn bloeddruk bovendruk was ook 10 weken te hoog 158/70 gelukkig was die gisteren wel weer goed 140/70 maar het begin van de zwangerschap was die 110/60 eerder vrij laag maar goed maak me daar niet teveel zorgen meer om nu me hoofdpijnen minder z'n sinds anderhalve week. Zie dat je 1 dag voorlicht op mij ik ga je in de gaten houden hihi. Praat je mee in het 10 weken aftellen topic?
Ja hier mag ik vaak mee kijken op het scherm en dan zie je dat die boven de lijn doorgroeit ipv netjes eronder. Is toch wel een mooi gewicht met 37 weken. Hier word die nu ong al 3 kg geschat dus vind dat wel vrij extreem zeker omdat ik nog geen 34 weken ben..
Bedankt voor de tip. Ik ben gelukkig zelf lekker eigenwijs dus zal me eigen gevoel daarin wel volgen. Helaas mag ik deze keer geen bv geven ivm met prednison die ik slik en slaapmedicatie al de gehele zwangerschap. Wil dus wel hypo allergenen voeding geven vanwege me eczeem en lupus.. Krijg sws een geplande keizersnede maar ben benieuwd wanneer die nu zal plaatsvinden..
Klopt inderdaad, weet niet of dat gelinkt is met elkaar, hebben ze nooit iets over gezegd eigenlijk, alleen bij de vierde zeiden ze dat ik schijnbaar grote kindjes maak, ( 36.3 en 2600 gram 36.5 2800 gram 37 3275 gram en 36.1 3733 gram ) toen dacht ik wel van ehhh oke dat wist ik niet haha ik vond ze altijd zo klein haha Wel kan door de prednison de bevalling eerder beginnen dat hebben ze me wel verteld.
Volgens mij z'n dat ook vrij normale gewichten m'n dochter was 2930 gram met 37 weken viel wel 500 gram af de eerste dagen.. Maar nu net geen 34 weken en word die op 3kg geschat vind het wel behoorlijk. Ze vroeg aan mij gisteren Ja weet je zeker dat je de keizersnede wilt. Maar twijfelde daar niet aan eigenlijk maar nu ineens hij zo groot is vind ik het ook zielig als ze me toch tot 39 weken zouden laten lopen en hij zo door blijft groeien het vraagt ook veel van m'n lichaam aan inleiden wil ik niet denken omdat m'n dochter een hele slechte start heeft gehad en zo zwak was de eerste week de inleiding heeft 60 uur geduurd en dat kon ze niet aan toen besloten spoed keizersnede te doen.
Ja ik dacht ook dat dat gewoon normale gewichten waren, Mijn vierde woog volgens de schatting met 32 weken 3243 gram, ik snap dat je een keizersnede wil, zeker gezien je vorige bevalling dan wil je het gewoon op safe spelen, ik zou gewoon eens vragen of ze je nu niet 38 weken in willen plannen nee heb je ja kun je krijgen.
Mijn oudste zoontje liep ook 5weken voor op 32weken. Werd toen 2600gram geschat. Uiteindelijk 4315gram met 39w
Ja idd. Ga even een lijstje maken morgen met de vragen die ik heb want was gisteren beetje beduusd en vergeet ik ook de helft te vragen of krijg ik een kortaf antwoord.. ga maandag niet eerder weg hahahaha
Hier ook een grote baby. Hoeveel weken hij voor liep durf ik niet precies te zeggen maar hij volgde de p96 lijn. Hier wilde ze me niet eerder inleiden en ik ben met 41 weken bevallen van een 9 ponder. Ik heb ook de GTT gedaan en die was goed, wat nu precies de reden was.. geen idee. Ik deel de ervaring van josa overigens. In het ziekenhuis wilden ze hem niet veel geven terwijl ik zag dat hij honger had. Succes straks!