Hoi hoi, Mijn vriendinnetje is 12 weken zwanger en haar VK heeft bevestigd dat ze een jongetje krijgt. Naar mijn mening en wat altijd verteld is door mijn gynaecologen, kan je het geslacht niet vaststellen voor de 20 weken, aangezien de genitaliën nog moeten indalen van bijv. een meisje en dit rond de 16 weken gebeurd. Nu is er op de echo wel een soort piemel te zien, maar als ik kijk naar deze link zie ik dus dat het wel klopt wat ik zeg: Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see.com Een ervaring VK zegt dat het een jongetje is en ze was toen dus exact 12 weken zwanger. Kan ze dit nu al zeggen en kan ze dat nu al zien? Vindt het rot een discussie met haar aan te gaan, maar mijn artsen zeggen: dat kan niemand met 12 weken zeggen met exact dezelfde redenen als die ik hierboven aangeef. Natuurlijk gaat het erom dat het kindje volledig gezond is he . Maar ben benieuwd naar het antwoord. Liefs, Babii
IS er echt niemand die hier een antwoord op heeft aangezien het topic veel bekeken is, maar geen antwoord?
hoi, alleen de verloskundigen kunnen hier antwoord geven, andere mensen kunnen de vraag wel bekijken. Soms moet je even geduld hebben, we doen dit werk naast ons werk in de praktijk en ons eigen gezinsleven! Over het algemeen is het te vroeg om bij 12 weken iets over het geslacht te zeggen. Maar ik maak het steeds vaker mee, de apparatuur wordt steeds beter en geavanceerder. Zeker als het een jongetje is durven echoscopisten er wel eens een uitspraak over te doen. Soms zeggen ze er een percentage bij, ik denk dat het voor 80 % zeker is dat het om een jongen/meisje gaat bijvoorbeeld. Dan kun je nog een slag om de arm houden.... Bij 20 weken weet je het zeker! Mirjam