geen hartje bij doptoon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sprokkel, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Hoi, was vandaag bij de VK. Vorige week heb ik een echo gehad, waarbij het hartje mooi klopte, toen was ik 8w en 3d.
    Nu dus een week verder, maar de VK kon het hartje niet horen / vinden met de doptoon. Ze was er heel ontspannen over, vooral omdat ze mijn baarmoeder al goed kon voelen en die dus al gegroeid was.

Ik lees ook wel dat het hartje met deze aantal weken minder goed te horen valt, klopt dat?

Ik wil even alle (hormonale ;)) onzekerheid bij mezelf wegnemen...

Bedankt alvast!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik luister zelf nooit harttonen bij deze termijn. De kans dat je het hoort is heel klein. De kans dat je het niet hoort is heel groot en dat geeft vaak toch ongerustheid ook al heb je het vantevoren gezegd.
    Je hebt een prima echo gehad, daar kun je op vertrouwen.
    Vanaf 12 weken kun je het hartje met de doptone horen.
    Geen zorgen dus!

Mirjam

3. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Dankjewel voor het bericht. Ze heeft niet gezegd dat het eigenlijk te vroeg was, ik was ook al verrast dat ze ging luisteren. Het is voor mij de eerste keer dus ik wist ook niet dat het eigenlijk nog te vroeg is.

Net gehoord van een medeforummer die vandaag ook bij de VK geen hartje hoorde, met 11 weken en meteen een echo kreeg. Haar kidnje leefde inderdaad niet meer. Ik weet dat zij verder was, maar ik krijg er toch kippenvel van.

Jouw bericht stelt me wel meer gerust. Over anderhalve week weer een echo, dan weten we meer. Ondertussen moet ik maar op mijn eigen (goede) gevoel af gaan...

Deel Deze Pagina