Wat is beter: bekken fysio of osteopaat?

Discussion in 'Gezondheid' started by Fleetwood, Mar 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ging ik naar de fysio. De enige bekken fysio in de praktijk heeft haar knie gebroken op wintersportvakantie, dus die zie ik niet meer terug tijdens mijn zwangerschap. Jammer, want ze hielp erg goed d.m.v. massage en te drukken op de gevoelige punten.

Nu ben ik gisteren bij haar vervangster geweest en die had een heel andere aanpak. Ik heb oefeningen meegekregen om te doen en ze heeft de massage achterwege gelaten, dat overspannen spieren mocht ik zelf behandelen met een kruik. Normaal masseert de fysio dat even los.

Die dag ben ik naar een vriendin geweest, door het autorijden waren de spieren in de bovenrug erg gespannen, dus ik baalde al een beetje. Wel heeft de fysio aan mijn benen getrokken en geduwd en de meegegeven oefeningen hielpen op de tafel wel ontspannend.

Maar afgelopen nacht heb ik meer pijn gehad dan anders! :$ Meer pijn aan het schaambot, de rug maar ook nu net onder de heupen, waar de benen in de 'scharnieren' zitten, zeg maar. Waar ik eerder geen pijn heb gehad. Ben stijf en kan niet goed zitten, liggen of lopen en bukken is helemaal geen optie.

Nu vraag ik mij af of ik het even af moet wachten en de nieuwe fysio een kans moet geven, of beter kan overstappen naar een osteopaat. Ik heb een adres gekregen van de VK. Ik ben nu erg geneigd die te bellen, zeker omdat mijn eerdere fysio niet meer gaat terugkeren voor mijn bevalling. :(

Tips en ervaringen: ik hoor ze graag! Ik hoef maar zes uur te werken per week (om de dag twee uurtjes) en zou eigenlijk vandaag gaan, maar ik heb besloten vandaag niet te komen. Het gaat gewoon niet!

2. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik heb geen ervaring met een osteopaat, maar als je niet tevreden bent met de huidige fysiobehandeling, is het dan geen optie om gewoon een keer te proberen bij de osteopaat? De ervaringen zullen vast per persoon verschillen, net als dat je gemerkt hebt bij verschillende fysio's. Wie weet geeft het je net voldoende verlichting.

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Het is wel normaal hoor dat je er iets meer last van krijgt na de behandeling.. Hoe raar het ook klinkt!

Ik ben trouwens wel overgestapt naar een osteopaat en ben daar erg tevreden over! Ik zou dat ook echt aanraden. Bij mij heeft het iedergeval wel verlichting gegeven mbt bekkenpijn.. Osteopaat is overigens wel wat prijziger, aangezien je het bedrag grotendeels vaak zelf moet betalen (behandeling is hier 77,50 euro en ik krijg 25 euro terug van de zorgverzekering)

Bij de osteopaat kan je trouwens ook wel wat ' napijn' krijgen hoor.. Ik iedergeval wel, maar daarna gaf het echt veel verlichting! Het proberen waard!

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ik heb helemaal niks met osteopathie, fahankelijk van welke osteopaat je behandelt. Ostheopaten in de USA hebben een hele andere opleiding gehad dan in nederland en worden ze beschouwd als artsen. Daar zou ik dus wel op vertrouwen. In Nederland ben ik altijd erg sceptisch

Ook hier gespannen spieren en zenuwen in bil en rug. Mijn bekkenfysio doet het uitstekend. Idd met massage, maar ook dry needling. Geen oefeningen voor thuis, wel tips wat wel en niet te doen. Soms is het de dag erna gevoelig, maar meer pijn heb ik nog nooit gehad.

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Mijn man is fysio+manueel. Na reactie is heel normaal. Kan zelfs zorgen voor hoofdpijn, licht in je hoofd en misselijkheid.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Osteopaat vindt ik hier erg prettig :)
    Gewoon proberen zou ik zeggen !

Share This Page