Hoi! Ik heb gisteren mijn kitten moeten ontvlooien, want hij zat onder de vlooienpoepjes zo zielig.. Maar goed! Dit heb ik dus gedaan met een spray, aangezien hij net 9 weken is en nog geen pipetje mocht. Daarna is het huis hier ook helemaal ingesprayed met omgevingsspray. Dit heeft mijn vriend merendeel gedaan, maar ik ook een gedeelte toen hij nog niet thuis was. We hebben wel goed geventileerd en ik heb heel goed mijn handen gewassen (heel vaak...). De vrouw in de dierenwinkel zei dat het geen kwaad kon tijdens zwangerschap, maar begin nu toch wel te twijfelen :/ .. Mijn vraag: Zijn er meer vrouwen die zelf hun dier hebben ontvlooid tijdens zwangerschap ? Denk je dat het veel kwaad kan? De herhaling gaat mijn vriend gewoon doen en dan zorgen we wel dat we daarna echt het huis uit gaan e.d en niet alleen heel erg goed ventileren (vrouw in dierenwinkel had niets over huis verlaten gezegd en stond ook niet in de bijsluiter maar lees nu wel overal dat dat beter is ), maargoed gisteren overdag was alleen ik thuis en ik kon moeilijk dat katje met vlooien rond laten blijven lopen dus heb het katje wel zelf ontvlooid met spray dusss.. Verdere tips over ontvlooien zijn trouwens ook welkom, heb nog nooit last gehad van vlooien dus heb er nog niet heeel veel verstand van haha..
Ik doe de katten ook zelf ontvlooien. Het is niet echt heel handig om te doen, maar als je goed oplet of handschoenen aan doet, kan het gewoon. Niet dat je jezelf onder sprayt oid Ik gebruik altijd pipetjes, dus daarbij is het even opletten dat je het niet op je huid laat komen. Het huis doe ik ook zo nu en dan sprayen, uit voorzorg. Dan kom ik gewoon even niet in die ruimte en laat ik alles goed ventileren. Verder geen tips, behalve je huisdieren gewoon elke 4 weken ontvlooien. Dat zou het moeten voorkomen.
Hier ook de hond en katten elke maand een pipet en toen ik zwanger was van de eerste ook een vlooienmonster ergens vandaan gehaald en moeten ontvlooien. Zolang je jezelf niet int gezicht sprayt en je handen wast is t goed. Zou t niet dagelijks doen maar zie er verder geen kwaad in.
Ik heb dat ook gewoon gedaan.. er is zo veel wat eigenlijk niet mag maar denk als je alles met beetje verstand doet het wel goed komt