28wk en minder beweging voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessy25, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik merk de afgelopen 2 dagen duidelijk minder beweging bij mijn kleine! ik ben nu 28 weken en voel m nog wel maar wat minder en veeeeeeel zachter! :(

Is dit normaal of zal ik toch maar even langs de VK gaan???:) Ben dan zo bezorgd....

bedankt alvast!

kus

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Als je zo bezorgd bent, zou ik even een belletje doen.. Dat kan nooit kwaad.. Ik heb geen idee of het normaal is.. Succes!

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bij onrust/twijfel altijd de VK bellen.
    Ligt je placenta misschien aan de voorkant ?

Het kunnen diverse redenen zijn als je je kindje wat minder voelt dan normaal.

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon de vk bellen.
    Ik zou niet met stress of angst blijven lopen.
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen ook weleens minder leven gevoeld en dan werd ik doorvwerwezen naar het zh en dan kreeg ik daar een ctg-scan. Dan keken ze naar harde buiken/ beweging en controleerden dan ook de hartslag.
    Meestal een half uurtje liggen met 2 van die dingen op mijn buik.
    En dan konden ze vaak al zien of er wat was.
    Het mooie van zo'n onderzoek is dat je baby dan opeens vaak wel, op en top, zich gaat bewegen enz.
    Succes!
    En echt, ik vind dat je beter een keer te vaak kan bellen dan te weinig hoor.
    Liefs Gwen

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier hetzelfde, de afgelopen drie dagen voel ik alleen af en toe wat in mn linkeronderbuik, voor de rest weinig meer... terwijl hij/zij me zaterdagnacht nog 2 uren lang wakker heeft gehouden!

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bij onrust/twijfel/ongemak/angst .... altijd je VK bellen!
    Beter 3x te veel bellen, dan 1x te laat !

En daar zijn het VK's voor geworden, om je bij te staan tijdens controles, maar ook om je te begeleiden tijdens angsten etc!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb een afspraak om kwart over 2 om hartje te luisteren...
    wat je zegt, liever te vaak dan te weinig!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Fijn dat je even langs kunt gaan!

Ik merk nu ook wel dat ik sinds een paar dagen minder geschop voel en meer beweging, volgens mij ook doordat het kindje nu zo groot is geworden dat er minder ruimte is. Maar ik voel haar wel vaak, echt nog steeds vaker dan een paar weken geleden. Hopelijk ben je straks weer gerustgesteld!

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ook ik heb er soms dagen tussen dat ik mijn meiske minder voel dan anders, misschien een groeispurtje en minder ruimte??
    Het kan nooit kwaad om het even te laten checken als je het niet vertrouwd, ga altijd uit van je intuitie.
    Het is nu overigens bijna kwart over twee, ben heel benieuwd en duim voor je.

10. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Bij onrust/twijfel idd altijd de verloskundige even bellen, daar zijn ze ook voor!

Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Bij een groeispurt bewegen de kindjes wat minder, dus dat zou een reden kunnen zijn. Verder heeft mijn verloskundige als regel dat je vanaf 28 weken je kindje minimaal 5 tot 10 keer moet voelen op een dag, dan is het oke. Bij minder leven, gelijk bellen!

Succes ermee!

11. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik voel het wel iets van 5 keer op een dag, zeker omdat ik er vandaag op heb gelet ;) Maar ik was gewoon zo bezorgd omdat het zo zachtjes was opeens! en ja mn intuitie :) die ligt overhoop door bergen hormonen die zelfs uit mn oren komen hahaha... ;)

Ik houd het nog even in de gaten en mocht het echt niet goed voelen dan bel ik toch morgen of overmorgen maar even naar de VK

superbedankt voor alle reacties! Ben wel iets gerustgesteld! :)

kus j

Deel Deze Pagina