Pijn links in mijn buik

Discussie in 'De lounge' gestart door demaco, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Sinds gisteren heb ik constant last van pijn in mijn buik. Linksboven. Van de ribben tot aan de navel met steken onder de ribbenkast. Een beetje hetzelfde als wanneer je gaat harlopen zonder conditie. Dat gevoel.

Ik ben er mee naar bed gegaan gisteren en nu sta ik er weer net zo hard van op. Sommige momenten zeurt de pijn en soms is het erger en dan ook die steken erbij.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar... Maar ook weer niet te heftig om ineens de dokter te bellen. Ik hoop eigenlijk dat het snel wegtrekt.
    Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Misschien je spieren maar als je het niet vertrouwd dan maar ff de huisarts inschakelen.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Je eisprong? Vooral omdat je dat gevoel beschrijft van hardlopen zonder conditie. Dan krijg je ook van die felle steken, die heb ik ook tijdens mijn eisprong..

4. Milujem

Milujem Niet meer actief

huisarts...... die zal je gelijk antwoord kunnen geven en die zijn daarvoor. Je kan toch op zijn minst even bellen???!

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Eisprong voel je niet boven in je buik ;) maar nee eisprong is het niet, ben ook aan anticonceptie waar ik geen eisprong van krijg.

Spieren zou misschien wel kunnen. Al heb ik niks geks gedaan ofzo. Het wordt trouwens erger als ik in een bepaalde houding ga zitten. Dat mijn linker ribbenkast zeg maar iets naar binnen drukt. Dan wordt het erger.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nou, mijn ei sprong trekt wel degelijk door mijn hele buik heen. Niet altijd natuurlijk, maar soms is ie zo pijnlijk dat ik die toch echt nog tot boven in mn buik voel ;).

Maar dan zijn het waarschijnlijk gewoon je spieren. Verkeerde beweging gemaakt ofzo.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Misschien je zwevende rib? Ga eens een paar tellen (zo lang mogelijk) aan de deur hangen ... Bij mij trok het dan weg. Deze rib kan spontaan een eigen leven gaan lijden ... al gaat die niet door heel je lichaam heen.

En als het dat niet is zou ik ff naar de HA bellen.

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik dacht ook meteen aan eisprong; voel ik ook oooveral hahah XP
    Maar je hoeft toch niet meteen de HA te bellen? Mijn HA zegt altijd als ik bvb al 3 weken verkouden ben / keelpijn heb: " Als het over 3 maanden nog is, kom je maar terug ;) ". M.a.w. vaak ' heb' je iets, maar dat is dan niet altijd iets. Je lichaam doet soms gewoon raar/ onverklaarbaar, en dat herstelt zichzelf meestal wel weer. Als het blijft kun je wel even langsgaan, natuurlijk ,of als het veel erger wordt.

9. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja ik ben ook niet iemand die direct de huisarts belt.

Het is er nog steeds.. de pijn zit vooral onder de ribben en hoe meer ik doe hoe erger het wordt. Maar ook als ik snel ga ademen ofzo word het erger..

Ik herken het wel een beetje van eerdere hyperventilatieaanvallen alleen is dit vele malen minder erg.

Deel Deze Pagina