Wie heeft de gouden tip?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Deurtje, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Tegen aambeien? :(

Na de bevalling heb ik last gekregen van deze ongewenste bezoekers. Ik heb erg last van obstipatie en als er eindelijk een keer ontlasting komt is het heel erg dik en hard met als gevolg dat mn aambeien open gaan en weer lekker gaan bloeden. Oftwel een vicieuze cirkel.

Heb al zinksulfaatcreme om erop te smeren. Slik lactulose om mn ontlasting dunner te krijgen en ik drink heel veel. Maar ik merk nog geen verbetering.

Wie heeft de Gouden Tip?

PS: Ik geef BV, dus ik kan wellicht niet alles nemen qua medicijnen.

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Lopen hielp tijdens mijn zwangerschap daartegen.
    Gewoon lekker op je gemak, maar wel minstens een half uur.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik loop heel veel met de wagen, maar ook dat zet hier geen zoden aan de dijk :(

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hemocin anaalzalf voor je aardbeitjes, heerlijk spul en binnen een paar dagen zijn ze weg :) Kun je kopen bij de reformwinkel. Kost wel wat maar het werkt echt.

Betreft je harde ontlasting; Kiwi's en sinaasappelsap al geprobeerd? Verder geen tips helaas.

Sterkte ermee.

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    yakulth!..ik heb nix gesmeerd en ze zijn vanzelf weg gegaan ;) met yakulth is je ontlasting wat regelmatiger en dus niet groot en hard...proberen waard

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    pruimen, activia, volkoren producten, kiwi's, koffie.
    met je hand over je buik rond draaien met de klok mee.
    als je naar de wc moet ook echt gaan, proberen niet te persen.
    geen wit brood, geen banaan.
    verder ga ik nog even bedenken wat ik ook al weer nog meer doe, want ik heb ook snel last van harde en pijnlijke ontlasting.....
    succes!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

ik heb destijds de huisarts een aantal door laten snijden, (die waar stolsels inzaten: dan trekken ze namelijk echt niet meer naar binnen). En daarna gaan smeren met curanol. Dat is niet overal verkrijgbaar, maar als je ff googelt, vind je vast de verkoopadressen wel. Binnen no-time geen last er meer van!
    En natuurlijk letten op wat je eet:volkoren brood en pasta, zilvervliesrijst, geen suiker, wel kiwi en pruimen.

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Iik heb er ook last van. Ik kreeg als tip van de vk Curanal, is homeopatisch. het is een soort van kuur, een pil en een zalf. Ik moet er nog mee beginnen, heb het net binnengekregen. Het is dus veilig tijdens bv (ik geef ook bv). Ons dochtertje is nu 1 week oud.
    www.curanal.nl De vk zei dat dit het beste helpt tegenover veel andere cremes.

Succes!

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een zakje suiker schijnt ook te werken

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga dat curanal ook maar eens proberen.

@ Rozemarijke, dat wegsnijden, deed dat heel veel zeer? Ik zit daar namelijk ook aan te denken mocht ik er echt niet vanaf komen.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Laat me je 1 goede raad geven.... Curanol tabletten + zalf.

Aan het einde van de zwangerschap had ik maar liefst 3 stuks! En die waren zo'n 3 a 4cm groot. Er zaten geen stolsels in, dus doorsnijden werd niet gedaan. Echt serieus, met die tabletten en zalf, waren ze binnen 2 weken weg! Al die andere bende, lidocoine, sperti en weet ik het wat ik allemaal van de huisarts heb gehad, leuk tegen de pijn en jeuk, maar als ze zo groot zijn, werkt dit echt niet meer. En nee, ik heb er geen aandelen in.

Ik weet niet waar je woont, maar in Haarlem zit een winkeltje die het ook verkoopt. En die tabletjes/zalf wordt gemaakt bij een apotheek in Hilversum (geloof ik) en je kunt ze geloof ik ook online bestellen.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow en qua eten:

Wel: Bruin brood (volkoren ofzo) ontbijtkoek, sinaasappelsap (en dan zou ik echt dat bekende merk nemen en niet goedkoop, bij mijn dochter werkt dit dus niet :() kiwi, voordat je wat eet een glas lauw water en inderdaad veel drinken.

Niet: Banaan, rijst, (liever geen, minder) aardappelen, appel en wit brood.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Handig dit topic. Hier ook last van al weet ik niet zeker of het aambei is. Weet wel dat ik bloed heb na ontlasting :(.

wendyp: ga jou tip wel even halen :)

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@vruchtje.. je weet waar? Bij van der pigge, onder de V&D

15. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik had echt megaaaaaaaaaaa aambeien de kraamhulp had het nog nooit zo erg gezien, ik kon niet meer lopen en zitten na de bevalling van onze 9 pond weegende dochter! curanal besteld, de pilletjes en de zalf, heel goed schoongehouden, en elk wc bezoek dik gesmeerd met de zalf en ze zijn nu zo goed als weg 10 weken verder, heb er nog wel wat zitten maar das meer het vel dat wat is gaan hangen omdat de aambei zo groot was helaas:(:( maar heb er godzijdank geen last meer van!

Voor de ontlasting had ik zakjes lactulose, drie keer per dag, en bruinbrood eten, vezels, weinig suiker, afvallen, bij overgewicht komen aambeien veel voor, voldoende drinken en goed bewegen...

Succes!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb dit topic geopend en zal even laten weten hoe het er nu mee gaat.

Ik ben afgelopen week naar het ziekenhuis geweest en daar heeft de arts het eea weggesneden onder plaatselijke verdoving. Ik had blijkbaar geen aambeien, maar een fibroom. Een stukje darmslijmvlies wat mee naar buiten kwam en steeds ging bloeden. Zeer fijn dus, maar niet heus.

Heb nog steeds veel last van mn darmen, heb van de dokter psylliumvezels voorgeschreven gekregen, dat helpt wel iets tegen de obstipatie, maar nog ga ik niet elke dag voor een grote boodschap zeg maar.

Iedereen sterkte ermee!

@ Efina, ik weeg nog geen 60 kg, dus aan overgewicht zal het hier niet liggen...

Deel Deze Pagina