Goedemorgen dames! Ik ben op het moment iets langer als 8 weken zwanger, en enorm vermoeid. Ik kan soms een uur na dat ik op sta het idee hebben dat ik niet geslapen heb. Dit is heel normaal, dat weet ik maar gecombineerd met mijn werk trek ik het erg slecht. Voor mijn werk ben ik vaak 11 uur van huis weg. Ook zorgt de doelgroep waar ik mee werk er voor dat ik tijdens mijn werk geen momentje voor mezelf kan pakken. Omdat ik nog maar zo pril zwanger ven weten mijn collega's nog van niks. Heeft er iemand tips om hier mee om te gaan? Liefs, Cookies
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend dat je zo'n last hebt van de vermoeidheid. Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij maar blijft wel lastig zeker omdat het normale leven gewoon door moet gaan. Is het misschien een idee om sowieso je bloed even te laten prikken op ijzerwaarden etc.? Dat zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn waarom de vermoeidheid iets heftiger is.
Dat hoort er (helaas) helemaal bij. Ik ben nu 13 weken en ik begin nu eindelijk energieker te worden. Het eerste trimester is eigenlijk gewoon heel k*t. Moe, misselijk, hormonaal disbalans, onzeker. Ik ben ontzettend blij dat ik nu in het tweede trimester ben. Ik heb geen tips behalve dan je werk vertellen dat je in verwachting bent. Alleen dan kunnen er misschien afspraken gemaakt worden voor jou om iets rustiger aan te doen.
Heel herkenbaar ik was echt alleen maar moe moe moe moe. Als ik een half uur wakker was wilde ik weer naar bed. Het begint iets op te knappen nu maar nog steeds snel moe (heb wel een tweeling in m'n buik). Het enige wat je kan doen is toegeven maar dan moet je wel je werk op de hoogte brengen. Je lichaam is hard aan t werk en het is geen schande als je bepaalde dingen niet meer kan of moeilijker worden. Geniet van je zwangerschap het gaat super snel!
Herkenbaar, moe misselijk, gaar en dan maar doorbikkelen op je werk. Helaas hoort het er echt even bij. Het wordt beter! De enige tip die ik heb is doorzetten en evt op je werk vertellen..
Wat er hierboven al gezegd is, hoort erbij, maar het wordt wel weer even beter straks hoor! Je moet er even doorheen. Goed eten en drinken en ook regelmatig, meer kun je even niet doen!
Ik heb tot nu toe 2 weken mezelf fit gevoeld. Voor de rest ook moe moe doodmoe.. Wat kun je eraan doen zoveel mogelijk aan toe geven. Pak een vrije dag en in de avond zo veel mogelijk slapen. Veel meer kun je niet doen. Bij 8 weken kan de vermoeidheid voor de kleine iig nog geen kwaad. Maar loop jezelf niet voorbij. Gaat t echt niet even overleggen met je werkgever.
ik heb het vanwegen die reden toch maar wel verteld aan mijn collega's. Omdat ik dan gewoon wel begrip kreeg voor mijn slomere werken. ben blij dat ik dat toen gedaan heb. helaas is mijn energie dus niet terug gekomen tot nu toe, ben 50% gaan werken en daarom iets meer energie. gefeliciteerd met je zwanger schap! en succes met de kwaaltjes denk maar zo we doen het allemaal voor een goed doel!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier tot 20 weken enorm vermoeid geweest. Kon ook de hele dag slapen. Bij mij hielp Floradix, op aanraden van de VK, echt heel erg goed. Ik bleef moe, maar mijn energie was wel iets meer.
En misschien je bloeddruk even in de gaten houden? Als deze erg laag is ben je extra vermoeid. Hier helaas ervaring mee.
Ik ook! Moe, moe, moe, moe... Maar ik los het op door in het weekend zoveel mogelijk te rusten overdag en om tijd te gaan slapen (20u30) om bijgeslapen te geraken tegen maandag. Vervelend, niet leuk, maar er zijn weinig andere opties vrees ik. Ik tel ook af naar het begin van het 2e trimester...
Mijn advies is om rust te pakken wanneer je maar de mogelijkheid hebt en je agenda zoveel mogelijk vrij houden van verplichtingen. Ik zit nu bijna in het derde trimester en deze zwangerschap ben ik bijna continu moe... 's avonds ga ik meestal om half negen naar bed, op mijn vrije dagen doe ik zo rustig mogelijk. Dan red ik het allemaal wel. Morgen laat ik overigens wel weer HB prikken om uit te sluiten dat ik ijzertekort heb.
Heel herkenbaar!! Ben al 2x een dag thuis gebleven omdat ik niet vooruit te branden was. Nog nooit meegemaakt! Neem je rust als je die nodig hebt, anders wordt t alleen maar erger
had ik ook tot 16 weken. Kon wel de hele dag slapen. Lag er meestal om 19 uur in en sliep dan de klok rond. Even volhouden komt weer goed
Goedemorgen dames, Bedankt voor jullie reacties ! Ik zie dat het helaas gewoon afwachten is .. mijn werk ga ik pas over een tijdje inlichten. Gelukkig heb ik het vanaf volgende week iets minder druk en heb ik wat meer ruimte om te rusten. Bloed prikken moet ik over 2 weken (o.a. op ijzerwaarde). Ik slik gravitamon voor kinderwens, zwangerschap en borstvoeding. Liefs, Cookies