Hoi iedereen! Ik ben ongeveer 9 weken zwanger en ik heb veel last van lage rugpijn die soms uitstraalt naar mijn bovenbenen. Nu las ik ergens dat ik dan contact moet opnemen met de huisarts, maar dat maakt me meteen bang. Ik heb het wel eens vaker gehad (niet regelmatig ofzo), maar ik vroeg me af of meer zwangere vrouwen dit herkennen van zo vroeg in de zwangerschap. Heeft het te maken met veranderingen in je lichaam en hormoonhuishouding of zou het niet in verband staan met zwangerschap? Omdat ik werkloos ben beweeg ik niet heel veel maar dit ben ik al een half jaar, en het is pas echt sinds twee weekjes ofzo. Het is ook geen constant gevoel, maar vooral bij lopen en bij een verkeerde houding (m'n voet verkeerd neerzetten), dan schiet het erin. Iemand die me gerust kan stellen?
Ik heb ook last gehad van lage rugpijn in het begin. Niets om je druk over te maken. Als je er veel last van hebt kan je naar een fysio gaan, maar het is gewoon een kwaaltje dat bij het begin van de zwangerschap past. Je bekken verweekt en moet zich opnieuw stabiliseren.
Oké dankjewel voor je geruststelling Natuurlijk twijfel ik bij elk gevoel dat ik heb... het is mijn eerste zwangerschap. Ik hoop dat het alleen niet heel lang aanhoud...
Ja het helaas heel normaal...Hier ook al snel. Warmtekussen, fysio en minder werken verlichtte het iets. En in week 34 werd het ineens minder, maar dat duurt nog even voor je, sterkte!
Oh jee dat duurt dan nog even inderdaad! Het zou natuurlijk kunnen dat het eerder overgaat, maar dat is afwachten. Ik neem het maar voor lief, als ik er een gezond kindje voor terug krijg is alle pijn me meer dan waard
Ik heb ook lage rugpijn. Soms zo dat ik echt plat moet gaan liggen. Hoop dat ik het niet m'n hele zwangerschap heb !
Jaa ik kon laatst bijna niet opstaan, gewoon gewicht op mn benen zetten was al moeilijk. Maar het verschilt wel steeds in hoe erg de pijn is... Hopelijk gaat het voor jou ook snel over! Ik las ergens dat het in je tweede trimester heel erg kan meevallen, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders..